Latvijā visvairāk vērots Eirovīzijas dziesmu konkursa pirmais pusfināls, kurā piedalījās Latvijas grupa “Triana Park” ar dziesmu “Line”. Šo pusfinālu tā ētera dienā vēroja vidēji 9,1% jeb 173,4 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Eirovīzijas dziesmu konkursa otro pusfinālu vēroja 3,6% jeb 68,9 tūkstoši skatītāju. Savukārt 62.Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa finālu vēroja vidēji 4,2% jeb 80,5 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.

Lietuvā pirmo pusfināla pārraidi vēroja vidēji 8,4% jeb 233 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Otro pusfināla pārraidi, kurā piedalījās Lietuvas pārstāvji “Fusedmarc” ar dziesmu “Rain of Revolution”, tā ētera dienā vēroja vidēji 16,4% jeb 452,9 tūkstoši skatītāju. Savukārt fināla pārraidi vēroja vidēji 10,6% jeb 294,5 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju.

Igaunijā 62.Starptautiskais Eirovīzijas dziesmu konkurss tā ētera dienā tika pārraidīts divos kanālos ETV un ETV+. Pirmo pusfināla pārraidi kanālā ETV vēroja vidēji 10,8% jeb 131,5 tūkstoši skatītāju, bet kanālā ETV+ – 1% jeb 12,5 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Eirovīzijas dziesmu konkursa otro pusfinālu kanālā ETV vēroja vidēji 20,5% jeb 248,5 tūkstoši skatītāju, bet kanālā ETV+ – vidēji 1,4% jeb 16,6 tūkstoši skatītāju. Šajā pusfinālā piedalījās Igaunijas pārstāvji Laura Peldvere un Koits Tome ar dziesmu “Verona”. Savukārt fināla pārraidi kanālā ETV vēroja vidēji 11,1% jeb 134,7 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju, savukārt kanālā ETV+ – 2,1% jeb 25,1 tūkstotis Igaunijas iedzīvotāju.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka kopā abas Eirovīzijas dziesmu konkursa pusfināla un fināla pārraides redzēja 26,7% jeb 511,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Gan Latvijā, gan Lietuvā un Igaunijā skatītākie bija tie konkursa pusfināli, kuros piedalījās to pārstāvji. Savukārt fināla pārraidi visās trijās Baltijas valstīs vēroja mazāk nekā pusfinālus. Tas skaidrojums ar skatītāju intereses mazināšos, jo ne Latvijas, ne Lietuvas vai Igaunijas pārstāvji finālā neiekļuva. Salīdzinot vidējos reitingus, Eirovīzijas fināls skatītākais bija Igaunijā.

Reitings % – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos;
Reitings ‘000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos;

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju.

Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).

Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia