
Latvijā visvairāk vērots 63.Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa otrais pusfināls, kurā piedalījās Latvijas pārstāve Laura Rizoto ar dziesmu “Funny Girl”. Šo pusfinālu tā ētera dienā kanālā LTV1 vēroja vidēji 7,5% jeb 142 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Eirovīzijas dziesmu konkursa pirmo pusfinālu vēroja vidēji 3,5% jeb 66,7 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Savukārt Eirovīzijas dziesmu konkursa fināla pārraidi vēroja vidēji 4,6% jeb 87,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju.
Lietuvā pirmo Eirovīzijas pusfināla pārraidi, kurā piedalījās Lietuvas pārstāve Ieva Zasimauskaite ar dziesmu “When We’re Old”, kanālā LRT televizija vēroja vidēji 14,9% jeb 405,4 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Otro pusfināla pārraidi tā ētera dienā vēroja vidēji 12,4% jeb 336,9 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju. Fināla pārraidi vēroja vidēji 20,1% jeb 547,9 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju.
Igaunijā 63.Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa pirmo pusfinālu, kurā piedalījās Igaunijas pārstāve Elīna Nečajeva ar dziesmu “La Forza”, kanālā ETV vēroja vidēji 19,4% jeb 235,3 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Savukārt kanālā ETV+ pirmo pusfināla pārraidi tās ētera dienā vēroja vidēji 1,8% jeb 21,5 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju. Otro pusfināla pārraidi kanālā ETV vēroja vidēji 9,8% jeb 118,4 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju. Kanālā ETV+ Eirovīzijas dziesmu konkursa otro pusfinālu vēroja vidēji 2,1% jeb 26 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju. Fināla pārraidi tās ētera dienā kanālā ETV vēroja vidēji 19,6% jeb 236,9 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Kanālā ETV+ Eirovīzijas dziesmu konkursa finālu vēroja vidēji 2% jeb 23,6 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.
Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka kopā abas Eirovīzijas dziesmu konkursa pusfināla un fināla pārraides redzēja 24% jeb 455,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.