Šogad Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienu, kas uzskatāma par Latvijas otro dzimšanas dienu – plāno atzīmēt teju trešā daļa (31%) Latvijas iedzīvotāju, atklāj pētījumu kompānijas Kantar aprīlī veiktā Latvijas iedzīvotāju, vecumā no 18 līdz 60 gadiem, aptauja.

4. maija svētku svinēšana populārāka ir latviešu ģimenēs – šos svētkus plāno svinēt teju katrā otrajā ģimenē ar latviešu sarunvalodu un retāk jeb katrā septītajā ģimenē ar citu sarunvalodu. Teju puse (48%) aptaujāto, kuri atzīmēs šos svētkus, ir norādījuši, ka tos svinēs mājās ģimenes lokā, savukārt piektā daļa (22%) aptaujāto svinēs ģimenes lokā pie dabas.

40% iedzīvotāju, kuri plāno atzīmēt Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienu, ir norādījuši, ka šajos svētkos atpūtīsies, izmantos tos kā brīvdienu (salīdzinoši biežāk to ir norādījuši iedzīvotāji vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem), savukārt ceturtā daļa (26%) aptaujāto gatavos īpašu svētku maltīti.

Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas diena tiks atzīmēta arī skatoties televīzijā svētku pārraides (17%), uz galda klājot baltu galdautu (16%), kā arī sazinoties tiešsaistē ar sev tuviem cilvēkiem/ radiniekiem (9%).

Par aptauju

Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2021. gada 27. līdz 29. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.