Jaunizveidotā valdība kā vienu no saviem uzdevumiem ir minējusi nodokļu sistēmas izvērtēšanu. Kopumā Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem pauž noraidošu attieksmi pret akcīzes, nekustamā īpašuma un pievienotās vērtības nodokļu palielināšanu. Tomēr salīdzinoši mazāk iedzīvotāji iebilstu pret akcīzes nodokļa palielināšanu. To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” februārī veiktais pētījums.

Ceturtā daļa (25%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalsta izskanējušo ierosinājumu palielināt akcīzes nodokli (7% – noteikti jā; 18% – drīzāk jā). Lielākā daļa (71%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā neatbalsta izskanējušo ierosinājumu palielināt akcīzes nodokli (23% – drīzāk nē; 48% – noteikti nē). 4% iedzīvotāju nav pauduši konkrētu nostāju šajā jautājumā.

Desmitā daļa (12%) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalsta izskanējušo ierosinājumu palielināt nekustamā īpašuma nodokli (3% – noteikti jā; 9% – drīzāk jā). Tomēr absolūtais vairākums (85%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā pauž negatīvu nostāju pret ideju palielināt nekustamā īpašuma nodokli (23% – drīzāk nē; 62% – noteikti nē). 3% iedzīvotāju nav pauduši konkrētu nostāju par nekustamā īpašuma nodokļa palielināšanu.

3% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā atbalsta izskanējušo ierosinājumu palielināt pievienotās vērtības nodokli (1% – noteikti jā; 2% – drīzāk jā). Absolūtais vairākums (95%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā neatbalsta ideju palielināt pievienotās vērtības nodokli (16% – drīzāk nē; 69% – noteikti nē). 2% iedzīvotāju nav pauduši konkrētu nostāju šajā jautājumā.

Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2016.gada 9. līdz 11.februārim ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti
Laura Vendele
TNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes