Vairākums jeb 70% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem ziemā mēdz pastaigāties brīvā dabā, liecina pētījumu kompānijas Kantar februāra sākumā veiktā aptauja par iedzīvotāju ziemas fizisko aktivitāšu ieradumiem.

Vairāk nekā desmitā daļa iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem ziemā slido (15%) vai brauc ar ragavām (14%). Gandrīz desmitā daļa iedzīvotāju ziemā slēpo – vai nu nodarbojas ar distanču slēpošanu (9%), vai kalnu slēpošanu (7%). Vēl 3% iedzīvotāju brauc ar sniega dēli, bet pa 1% – nodarbojas ar ziemas skriešanu, zemledus makšķerēšanu vai kādu citu ziemas sporta veidu vai aktivitāti brīvā dabā.

Vecumgrupu griezumā redzams, ka jaunieši 18-29 gadu vecumā biežāk nekā pārējie slido, kamēr 30-39 gadus vecie ziemas aktivitāšu cienītāji biežāk brauc ar ragavām vai sniega dēli.

Ir vērojama skaidra sakarība starp iedzīvotāju vecumu un ziemas aktivitātēm – jo jaunāks ir cilvēks, jo vairāk nodarbojas ar dažādām ziemas fiziskajām aktivitātēm. Un otrādāk – jo vecāks cilvēks ir, jo mazkustīgāks paliek. Tā jauniešu 18-29 gadu vidū ir teju divreiz mazāk tādu, kas brīvā dabā nenodarbojas ne ar kādām ziemas aktivitātēm, nekā 50-60 gadus veco vidū (attiecīgi 12% pretstatā 21%).

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2018. gada 6. līdz 8. februārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 802 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia