Lielākā daļa jeb 60% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā atbalsta Skanstes tramvaja ierīkošanu Rīgā, liecina Kantar veiktā aptauja, kas tapusi pēc Skanstes attīstības aģentūras pasūtījuma.

Turklāt 71% no aptaujātajiem Rīgas iedzīvotājiem pilnībā vai drīzāk atbalsta Skanstes tramvaja līnijas ierīkošanu, var secināt no Kantar veiktā pētījuma datiem. Nozīmīgi, ka trešdaļa no aptaujātajiem rīdziniekiem ir gatavi pārvietoties ar Skanstes tramvaju regulāri vai laiku pa laikam. Iegūtie dati norāda, ka jaunais tramvaja maršruts, kas apkalpos arī Skanstes apkaimi, varētu būt pieprasīts Rīgas iedzīvotāju un pilsētas viesu vidū.

“Likumsakarīgi, ka Skanstes tramvaja līnijas ierīkošanu vairāk atbalsta iedzīvotāji, kuriem ir lielāka saskare ar šo rajonu – apkaimes iedzīvotāji, strādājošie šajā apkaimē, kā arī Skanstes rajona iestāžu un organizāciju apmeklētāji. Tomēr arī jaunās tramvaja līnijas neatbalstītāju vidū ir vērojams viedoklis, ka daļa šo cilvēku būtu gatavi izmantot jauno līniju, ja tā atbilstu viņu vajadzībām. Tāpēc ir nepieciešams turpināt informēt sabiedrību par Skanstes tramvaja līnijas attīstības plāniem un atbilstību iedzīvotāju vajadzībām”, komentē Kantar valdes locekle Ilva Pudule.

Līdzās Latvijas iedzīvotāju aptaujai, Kantar atsevišķi veica arī Skanstes iedzīvotāju aptauju. Vairākums jeb 83% Skanstes rajona iedzīvotāju atbalsta tramvaja līnijas izbūvi. Pašreiz lielākā daļa Skanstes rajona apmeklētāju un iedzīvotāju, lai nokļūtu uz šo rajonu, izmanto automašīnu. Ar sabiedrisko transportu Skanstes apkaimē lielākoties ierodas jaunieši, kā arī vecāka gada gājuma cilvēki. 13% Latvijas iedzīvotāju, kas mēdz apmeklēt Skanstes rajonu, tajā ierodas kājām, arīdzan 39% no Skanstes apkaimē dzīvojošajiem atzinuši, ka Skanstes rajonā nokļūst kājām.

Kopumā 40% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju mēdz apmeklēt Skanstes rajonu, to skaitā katrs piektais apmeklētājs šo rajonu apmeklē regulāri, tas ir vismaz reizi nedēļā. Gandrīz trešdaļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju dodas uz Arēnu Rīga, Elektrum Olimpisko centru vai citām Skanstes rajona iestādēm. Biežākie apmeklētāji ir Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji, ar augstāko izglītību, vadošos amatos strādājošie, piemēram, vadītāji, uzņēmēji un augstākā līmeņa speciālisti, ar ienākumiem virs 700 EUR mēnesī. Skanstes tramvaja līnijas izbūvi lielākoties atbalsta Skanstes rajona sabiedrisko iestāžu apmeklētāji, iedzīvotāji un darbinieki.

Skanstes attīstības aģentūras valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags uzskata, ka “sabiedrības atbalsts Skanstes tramvaja līnijai liecina, ka cilvēki novērtē Skanstes apkaimes attīstību. Skanstes attīstības aģentūras mērķis ir izveidot Skansti par Rīgas moderno centru, tāpēc īpaši aktuāls jautājums ir infrastruktūras un sabiedriskā transporta attīstība šajā apkaimē. Arēnu Rīga gadā apmeklē aptuveni 550 tūkstoši sporta un izklaides pasākumu cienītāji, savukārt Elektrum Olimpisko centru gadā apmeklē gandrīz 1,5 miljoni sporta entuziastu. Ik rītu uz darbu Skanstes apkaimē ierodas gandrīz 7000 darbinieki. Nākotnē Skanstes apkaimes apmeklētāju nozīmīgs pieaugums ir paredzams līdz ar Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja un Rīgas konferenču un koncertu centra projekta īstenošanu, kas plānota jau 2021. gadā”.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar pēc Skanstes attīstības aģentūras pasūtījuma laika posmā no 2016. gada 20. līdz 22. decembrim veica Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem reprezentatīvu aptauju, kopā aptaujājot 1000 iedzīvotājus, izmantojot tiešsaistes interviju (CAWI – Computer Assisted Web Interviews) metodi.
Papildus laika posmā no 2017. gada 6. līdz 13. janvārim tika aptaujāti daļa jeb 176 Skanstes rajona iedzīvotāji, izmantojot tiešsaistes interviju (CAWI – Computer Assisted Web Interviews) metodi.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā, ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Par Skanstes attīstības aģentūru
Skanstes attīstības aģentūra ir Skanstes apkaimes nozīmīgāko attīstītāju un īpašnieku dibināta partnerības organizācija, kuras mērķis ir veidot Skansti par investīciju magnētu pilsētā, par vietu Eiropas mēroga notikumiem un, pats svarīgākais, par kvalitatīvu un ekoloģisku vidi biznesam un pilsētnieku dzīvošanai. Aģentūras biedri ir uzņēmumi: Merks, New Hanza City (daļa no ABLV grupas), E.L.L. Kinnisvara, NP Properties, LNK Group, Hanner, Arēna Rīga, Pilsētas ganības, SWH grupa un KBO.

Kontakti
Airisa Millere
Kantar Mārketinga direktore
t 67096300
airisa.millere@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia

Jūlija Pumpe
Skanstes attīstības aģentūras Sabiedrisko attiecību konsultante
t 26309545
julija.pumpe@komunikacijas.lv