Dodoties sēņot, Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem, salīdzinoši visbiežāk lasa gailenes (69%), kā arī baravikas (65%). Šādu tendenci rāda Kantar šī gada jūlija vidū veiktā aptauja internetā.

Salīdzinoši bieži iedzīvotāji sēņojot lasa arī apšubekas un sviestabekas (55%), un bērzlapes (36%).

Salīdzinoši retāk iedzīvotāji sēņojot lasa alksnenes un cūcenes (19%).

4% iedzīvotāju norādījuši, ka sēņojot lasa kādas citas sēnes.

Piektā daļa (22%) iedzīvotāju norādījuši, ka nemēdz sēņot.

3% iedzīvotāju norādījuši, ka sēnes iegādājas tirgū, veikalā.

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2017. gada 11. līdz 14. jūlijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 950 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei.
Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Sanda Apsīte
Kantar mārketinga vadītāja
t 67 096 300
sanda.apsite@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia