
Šogad jaunajam 2019./2020. mācību gada sākumam starts tiek dots pirmdienā, 2. septembrī. Neskatoties uz to, vairākumam jeb teju trim ceturtdaļām Latvijas iedzīvotāju, neatkarīgi no vecuma, 1. septembris asociējas tieši ar jaunā mācību gada sākumu, ko atklāj jau tradicionāli veiktā Kantar aptauja.
Teju trīs no četriem jeb 73% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem atzīmē, ka 1. septembris viņiem asociējas ar mācību gada sākumu. Ceturtajai daļai iedzīvotāju jeb 27% aptaujāto 1. septembris saistās ar gadalaiku miju – ar vasaras beigām, rudens sākumu. 1. septembris ir Zinību diena piektajai daļai jeb 20% iedzīvotāju.
Ar tādām skolas lietām kā ziediem, lentām, zīmuļiem septembra pirmā diena asociējas desmitajai daļai jeb 11% iedzīvotāju, un 6% iedzīvotāju 1. septembri saista ar svētku noskaņojumu.

Tieši gados jaunākajiem iedzīvotājiem salīdzinoši biežāk 1. septembris asociējas ar Zinību dienu, savukārt iedzīvotājiem vecuma grupā 30-39 gadi salīdzinoši biežāk šī diena asociējas ar vasaras beigām, rudens sākumu.
Par pētījumu
Pētījumu un konsultāciju kompānija Kantar TNS laikā no 2019. gada 27. līdz 29. augustam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujāja 800 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,2 miljoniem Latvijas iedzīvotāju attiecīgajā vecumā.
Par Kantar TNS
Kantar TNS ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar TNS ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar TNS Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.