Lineārās TV septembra skatītāko programmu topa pirmajā un otrajā vietā ierindojās Eiropas meistarsacīkšu spēles basketbolā, kuras pārraidītas kanālā TV3. Pirmajā vietā – spēle starp Latviju un Slovēniju, kuru vēroja vidēji 10,6% jeb 202,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Savukārt topa otrajā vietā ierindojās spēle starp Latviju un Turciju, kuru vēroja vidēji 8,1% jeb 155,5 tūkstoši skatītāju.

Trešā skatītākā lineārās TV programma bija “X faktors” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 7,9% jeb 151,1 tūkstotis skatītāju.

Topa ceturtajā vietā – “Svešā seja” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 6,7% jeb 129 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Savukārt piektajā vietā ierindojās “Bez tabu” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 6,6% jeb 126,1 tūkstotis skatītāju.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka nozīmīgas sporta pārraides, kurās piedalās Latvijas komandas, parasti pie ekrāniem pulcē daudz TV skatītāju. Septembrī par skatītāko pārraidi kļuva “Eiropas meistarsacīkstes basketbolā. Latvija – Slovēnija” kanālā TV3. Tā ir arī skatītākā TV pārraide kopš maija, kad tika pārraidītas Eiropas meistarsacīkšu spēles hokejā.

Reitings% – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos;
Reitings’000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos;
Share% – vidējais raidījuma skatītāju skaits attiecībā pret visiem tā brīža TV skatītājiem.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia