Lineārās TV skatītāko decembra programmu topa pirmajā vietā ierindojies “X faktors”, kuru vēroja vidēji 11% jeb 210,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Topa otrajā vietā ierindojās “Latvijas Valsts himna” kanālā PBK, kuru vēroja vidēji 10,8% jeb 207,3 tūkstoši skatītāju. Savukārt trešā skatītākā TV programma – “Latvijas Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa uzruna Jaunajā gadā” kanālā PBK, kuru vēroja vidēji 10,2% jeb 196,1 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.

Programmu topa ceturtajā vietā ierindojās “Latvijas lepnums 2017” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 9,5% jeb 181,5 tūkstoši skatītāju. Savukārt topa piektajā vietā – “Ministru prezidenta Māra Kučinska apsveikuma runa Jaunajā gadā” kanālā PBK, kuru vēroja vidēji 9,3% jeb 178,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, līdzīgi kā citos gados, arī 2017.gada decembra programmu topā iekļuvušas Latvijas Valsts amatpersonu uzrunas un apsveikumi. Joprojām populāra ir filma “Viens pats mājās” – topā iekļuvušas gandrīz visas tās daļas. Pēdējo desmit gadu lineārās TV dati rāda, ka ik decembri kāda no šīs filmas daļām ir ierindojusies starp skatītākajām programmām.

Jaungada apsveikumi un uzrunas

Latvijas Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa uzrunu Jaunajā gadā, kuru 31.decembrī pārraidīja kanālos LTV1, LTV7, LNT, TV3, PBK un REN TV Baltic, kopā redzēja 32,6% jeb 624,4 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Ministru prezidenta Māra Kučinska apsveikuma runu Jaunajā gadā kanālos LTV1, LTV7, LNT, TV3, PBK un REN TV Baltic kopā redzēja 31,5% jeb 604,2 tūkstoši skatītāju. Savukārt Rīgas mēra Nila Ušakova apsveikumu Jaunajā gadā kanālos PBK un REN TV Baltic kopā redzēja 10,7% jeb 204,6 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Oskars Rumpēters

Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia