Lineārās TV skatītāko programmu topa pirmajā vietā oktobrī ierindojās filma “Svingeri” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 8% jeb 153,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Savukārt topa otrajā vietā – šovs “X faktors” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 7,6% jeb 145,2 tūkstoši skatītāju. Trešā skatītākā TV programma bija “Bez tabu: Dzīves smalkumi – “Svingeru” speciālizlaidums” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 7,2% jeb 138,2 tūkstoši skatītāju.
“Lauku sēta 4” kanālā LNT, kuru vēroja vidēji 6,9% jeb 132,5 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem, ierindojās topa ceturtajā vietā. Piektā skatītākā TV programma oktobrī bija “Saimnieks meklē sievu 4” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 6,9% jeb 131,7 tūkstoši skatītāju.
Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka veiksmīga bijusi televīzijas pirmizrāde pašmāju komēdijai “Svingeri”, kura oktobrī bija skatītākā lineārās TV programma. Skatītājus piesaistījis arī raidījuma “Bez tabu: Dzīves smalkumi” speciālizlaidums par šo seriālu, ierindojot to skatītāko programmu topa trešajā vietā. Savukārt šovs “X faktors”, kas ir populārs arī citviet pasaulē, piesaistījis skatītājus arī Latvijā. Septembrī, kad to sāka pārraidīt, tas iekļuva topa trešajā vietā, savukārt oktobrī tā bija otrā skatītākā pārraide.

Reitings% – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos;
Reitings’000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos;
Share% – vidējais raidījuma skatītāju skaits attiecībā pret visiem tā brīža TV skatītājiem.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia