Lineārās TV skatītākais kanāls decembrī bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 10,4%. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1, kura skatīšanas laika daļa bija 8,6%. Savukārt trešais skatītākais kanāls decembrī bija PBK, kuram veltīti 7,1% no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanālam LNT veltīti 6,8%, kanālam NTV Mir Baltic – 6,5% un kanālam RTR Planeta Baltija – 6,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālu 3+ un REN TV Baltic katra skatīšanās laika daļa bija 2,9%, kanāla TV6 – 2,4%, kanāla LTV7 – 2,2%, kanāla Dom Kino – 1,8% un kanālu RīgaTV 24 un TNT katra skatīšanās laika daļa bija 1,2%. Kanālam CTC Baltija veltīti 0,9%, kanāliem Re:TV un Kanāls 2 katram veltīti 0,8%, bet kanāliem 360TV un STV katram – 0,7% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālu Discovery Channel, Kidzone TV un Nickelodeon katra skatīšanās laika daļa bija 0,6%. Kanāliem FOX, National Geographic Channel un Pjatnica International katram veltīti 0,4%, savukārt kanāliem Fox Life un TNT4 International katram veltīti 0,3%, bet kanāliem Sony Channel un Sony Turbo katram veltīts 0,1% no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt TV vērošanai ar nobīdi laikā veltīti 6,2%, bet pārējai TV skatīšanai – 25,8% no kopējā TV vērošanas laika.

Viens TV skatītājs pie TV ekrāna decembrī pavadīja vidēji 4 stundas un 48 minūtes dienā, kas bija par 15 minūtēm vairāk nekā novembrī.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pašā gada nogalē, 2017.gada 31.decembrī, skatītākais bija kanāls PBK, kura skatīšanās laika daļa šajā dienā bija 11,9%. Otrs skatītākais TV kanāls bija TV3 (11,4%) un trešais – kanāls LTV1 (10%). Šāds pat skatītāko kanālu trijnieks bija arī 2016.gada 31.decembrī.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia