Lineārās TV skatītākais kanāls janvārī bija LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 8,8%. Otrs skatītākais bija kanāls TV3, kuram veltīti 8,2% no kopējā skatīšanās laika. Savukārt trešais skatītākais bija kanāls NTV Mir Baltic, kuram veltīti 7,6% no kopējā TV skatīšanās laika.
Kanāliem LNT un PBK katram veltīti 6,9% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam RTR Planeta Baltija veltīti 5,6%, kanālam REN TV Baltic veltīti 3%, kanāliem LTV7 un TV6 katram veltīti 2,7% un kanālam 3+ veltīti 2,3% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla Dom Kino skatīšanās laika daļa bija 1,7%, kanāla RīgaTV24 – 1,4%, kanāla TNT – 1,3% un kanāla CTC Baltija – 1%. Kanālam 2 veltīti 0,8%, kanāliem Discovery Channel, Pjatnica International un Re:TV katram veltīti 0,7% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālu 360TV, Nickelodeon un STV katra skatīšanās laika daļa bija 0,6%, kanālu Kidzone TV un National Geographic Channel katra skatīšanās laika daļa bija 0,5%. Kanālu Best4Sport, FOX un TNT4 International katra skatīšanās laika daļa bija 0,3%. Kanālam Fox Life veltīti 0,2%, kanālam Sony Channel – 0,1% un Sony Turbo – 0,03% no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt TV vērošanai ar nobīdi laikā veltīti 6,2%, bet visai pārējai skatīšanai – 26,6% no kopējā TV skatīšanās laika.

VienKantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka janvārī ik dienas TV vēroja vidēji 69,1% Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Savukārt viens TV skatītājs pie TV ekrāna janvārī pavadīja vidēji 4 stundas un 47 minūtes dienā, kas bija par 1 minūti mazāk nekā pagājušā gada decembrī.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia