Lineārās TV skatītākais kanāls novembrī bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 9,6%. Otrs skatītākais bija kanāls LTV1, ar skatīšanās laika daļu 9,1% Savukārt trešais skatītākais lineārās TV kanāls novembrī bija LNT, kam veltīti 7,8% no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanālam PBK veltīti 7,4%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,1%, kanālam NTV Mir Baltic – 5,7%, kanālam TV6 – 3%, kanālam REN TV Baltic – 2,9% un kanālam 3+ – 2,3% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālu Dom Kino un LTV7 katra skatīšanās laika daļa bija 1,9%, savukārt kanālu RīgaTV 24 un TNT – 1,3%. Kanāla CTC Baltija skatīšanās laika daļa bija 1,1%, kanāla Discovery Channel – 0,8%, Kanāla 2 – 0,7%, bet kanālu 360TV, Kidzone TV, Nickelodeon un STV katra skatīšanās laika daļa bija 0,6%. Kanāliem National Geographic Channel un Re:TV katram veltīti 0,5%, kanālam FOX – 0,4%, kanāliem Pjatnica International un TNT4 International katram veltīti 0,3%. Kanālam Fox Life veltīti 0,2%, kanālam Sony Channel – 0,1% un kanālam Sony Turbo – 0,04% no kopējā TV skatīšanās laika.

Savukārt TV skatīšanai ar nobīdi laikā veltīti 6,4% un visai pārējais TV vērošanai – 26,1% no kopējā TV skatīšanās laika.

Viens TV skatītājs pie TV ekrāna novembrī pavadīja vidēji 4 stundas un 32 minūtes dienā, kas bija par 8 minūtēm vairāk nekā oktobrī.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka novembrī vidēji ik dienu vismaz minūti TV skatījās 68,6% Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Lielākais TV skatītāju īpatsvars bija vecumā virs 65 gadiem – ik dienas vidēji 91,4% šīs vecuma grupas pārstāvju vēroja TV. Savukārt vismazāk TV skatītāju bija vecumā no 15 līdz 24 gadiem – ik dienas vidēji 28,8%.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka no 9.oktobra TV auditorijas pētījumā iekļauts kanāls Dom Kino, kura skatīšanās laika daļa oktobrī kopā bija 1,2%, bet periodā no 9. līdz 31.oktobrim, kad kanāls ir iekļauts pētījumā, tā skatīšanās laika daļa bija 1,7%.

Viens TV skatītājs pie TV ekrāna oktobrī pavadīja vidēji 4 stundas un 24 minūtes dienā, kas bija par 18 minūtēm vairāk nekā septembrī.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia