Lineārās TV skatītākais kanāls septembrī bija TV3, kura vērošanai veltīti 11% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 8,3%. Savukārt trešais skatītākais kanāls bija LNT, kura skatīšanās laika daļa bija 7,5%.
Kanālam PBK veltīti 7%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,4%, kanālam NTV Mir Baltic – 6,2% un kanāliem REN TV Baltic un TV6 katram veltīti 2,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla 3+ skatīšanās laika daļa bija 2,5%, kanāla LTV7 – 1,7% un kanālu RīgaTV 24 un TNT katra skatīšanās laika daļa bija 1,3%. Kanālu CTC Baltija un Nickelodeon katra skatīšanās laika daļa bija 1%, kanāla Discovery Channel – 0,8% un kanālu Kidzone TV, Kanāls 2, Re:TV, katra skatīšanās laika daļa bija 0,6%. Kanāliem 360TV, FOX, National Geographic Channel un STV katra skatīšanās laika daļa bija 0,5%. Kanālam Fox Life veltīti 0,3%, kanāliem 1BM un Sony Channel katram – 0,1% un kanālam Sony Turbo veltīti 0,04% no kopējā TV skatīšanās laika. TV vērošanai ar nobīdi laikā veltīti 6%, bet visai pārējai skatīšanai – 28,4% no kopējā TV skatīšanās laika.
Viens TV skatītājs pie TV ekrāna septembrī pavadīja vidēji 4 stundas un 6 minūtes dienā, kas bija par 7 minūtēm vairāk nekā augustā. TV skatīšanās laiks pieaudzis visās vecuma grupās virs 25 gadu vecuma.
Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī vidēji dienā TV skatījās 66,2% Latvijas iedzīvotāju, kas ir par 5,2 procentpunktiem vairāk nekā augustā, un pieaugums vērojams visās vecuma grupās.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia