Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultātus par 2016.gada pavasara periodu. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem pavasarī vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 90% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pavasara pētījumā tika apkopota informācija par 171 drukātā preses izdevuma auditoriju.

Apkopotie rezultāti liecina, ka pēdējā mēneša laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 82% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 74% iedzīvotāju ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, 63% – kādu Latvijā izdotu žurnālu.

Kā norāda TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze, tad nemainīgi visvairāk Latvijas iedzīvotāji patērē nedēļas izdevumus, mēneša izdevumus un reģionālos preses izdevumus. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 53% Latvijas iedzīvotāju. Vidēji 46% iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 33% aptaujātie – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā.

2016.gada pavasarī latviešu tautības iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas ir iknedēļas žurnāli „Ieva”, „Privātā Dzīve” un „Kas Jauns”. Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, “Ilustrētā Pasaules Vēsture”, „Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Māja”, “Ievas Veselība” un “Ievas Dārzs”.

Citu tautību iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi 2016. gada pavasarī ir nedēļas laikraksts „MK Latvija (rus)”, TV programmu avīze „Televizor (rus) / MK Latvija (rus)” un TV programmu avīze „Latvijskaja TV-Programma (rus)”. Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Latvijskie Vesti (rus)”, ”Ļubļu (rus)” „Subbota (rus)”, „Teleprogramma s dadei Mišei (rus)”, “Lilit (rus)”, „Vesti Segodņa (rus)” un “Rīgas Santīms”.

Par pētījumu
TNS Nacionālā preses auditorijas pētījuma ziemas perioda aptaujas tika veiktas laika posmā no 2016. gada 8.februāra līdz 2016. gada 1.maijam. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās, izmantojot planšetdatorus, un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia