Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultātus par 2016.gada ziemas periodu. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem ziemā vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 90% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Ziemas pētījumā tika apkopota informācija par 170 drukāto preses izdevumu auditoriju.
Apkopotie rezultāti liecina, ka pēdējā mēneša laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 82 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 75% iedzīvotāju ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, 63% – kādu Latvijā izdotu žurnālu.

Kā norāda TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze, tad visvairāk Latvijas iedzīvotāji patērē nedēļas izdevumus, mēneša izdevumus un reģionālos preses izdevumus. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 54% iedzīvotāju. Vidēji 48% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 33% aptaujāto – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā. 2016.gada ziemā salīdzinājumā ar 2015.gada rudeni Latvijas iedzīvotāji ir vairāk lasījuši žurnālus, kas iznāk vienu reizi divās nedēļas vai retāk.

2016.gada ziemā latviešu tautības iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas ir iknedēļas žurnāli „Ieva”, „Privātā Dzīve” un „Kas Jauns”. Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Ievas Stāsti”, “Ilustrētā Pasaules Vēsture”, „Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Virtuve”, “Ievas Veselība”, „Ievas Māja” un “Ievas Dārzs”.

Citas tautības iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi 2016.gada ziemā ir nedēļas laikraksts „MK Latvija”, TV programmu avīze „Televizor / MK Latvija ” un TV programmu avīze „Latvijskaja TV-Programma”. Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Subbota”, „Latvijskie Vesti”, ”Ļubļu”, “Lilit”, “Rīgas Santīms”, „Vesti Segodņa” un „Teleprogramma s dadei Mišei”.

Par pētījumu
TNS Nacionālā preses auditorijas pētījuma ziemas perioda aptaujas tika veiktas laika posmā no 2015.gada 26.oktobra līdz 2016 gada 7.februārim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās, izmantojot planšetdatorus un aptaujas internetā. Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia