Vidēji 87% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar 2017. gada pavasarī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Pavasara pētījumā tika apkopota informācija par 171 drukāto preses izdevuma auditoriju.

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējā mēneša laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 81% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 p.p. vairāk nekā 2016. gada rudenī. 72% iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, savukārt 60% kādu Latvijā izdotu žurnālu, kas ir tikpat, cik pagājušā gada rudenī.

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norāda, ka vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā lasīja vai caurskatīja vidēji 49% iedzīvotāju aptaujātajā vecumā. Vidēji 43% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 31% aptaujātās mērķa grupas pārstāvju – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā. Salīdzinot 2016. gada rudens un 2017. gada pavasara pētījuma rezultātus redzams, ka starp dienas laikrakstiem, nedēļas izdevumiem, divnedēļu žurnāliem un mēneša izdevumiem nav vērojamas patēriņa svārstības, vienīgi reģionālo preses izdevumu un ceturkšņa žurnālu patēriņā ir nelielas izmaiņas.

Kopumā pētījuma rezultāti rāda, ka periodisko preses izdevumu patēriņš ir stabilizējies.

2017. gada pavasarī latviešu tautības iedzīvotāju vidū lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas bija “Ieva”, “Privātā Dzīve” un “Kas Jauns”.
Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” jaunums ir nedēļas izdevums “Laimīgā Programma”.

Citu tautību iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi 2017. gada pavasarī ir nedēļas laikraksts “MK Latvija (rus)”, TV programmu avīze “Televizor (rus) / MK Latvija (rus)” un “Latvijskaja TV-Programma (rus)”. Šajā mērķgrupā izmaiņas rindojumā pavasarī notikušas žurnālam “Lilit (rus)’’ (no 6.vietas rudenī uz 5.vietu), “Subbotai’’ (no 7.vietas uz 6.vietu), “Ļubļu” (no 5.vietas uz 7.vietu), “Vesti Segodņa (rus)” (no 10.vietas uz 9.vietu) un “Teleprogramma s dadei Mišei (no 9.vietas uz 10.vietu).

Mediju pētījumu projekta vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot lasītākos preses izdevumus divās mērķa grupās: latvieši un cittautieši, redzams, ka TV programmas aizvien ieņem nozīmīgu vietu lasītāju vidū, un par vienu no tādām ar stabilu auditoriju kļuvusi arī latviešu lasītāju vidū “Laimīgā Programma”, kas pakāpusies uz 10. vietu. Kopumā, salīdzinot pavasara datus ar 2016.gada rudens periodu, kopējais lasītāju skaits TV programmu izdevumiem ir nedaudz pieaudzis, kas skaidrojams ar interesi par TV raidījumiem pavasara periodā.”

Par pētījumu
Kantar Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara perioda aptaujas tika veiktas laika posmā no 2017.gada 30.janvāra līdz 2017.gada 9.aprīlim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Pētījumā iekļautie preses izdevumi:
Dienas laikraksti (iznāk 3 un vairāk reizes nedēļā): Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Neatkarīga Rīta Avīze, Sport Ekspress (rus), Vestji Segodņa (rus).
Laikrakstu pielikumi: Biznes Vesti (rus)/ Vesti Segodņa (rus) Kultūras Diena un Izklaide/ Diena, Nedēļa Kabatā/Latvijas Avīze, TVDiena, Televizor (rus)/ MK Latvija (rus).
Nedēļas laikraksti (iznāk 1 – 2 reizes nedēļā): 7 Supersekretov (rus), Argumenti i Fakti (rus), Ievas Padomu avīze, Latvijas televīzijas programma, Kas Jauns avīze, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Teleprogramma s dadei Misei (rus).
Mēneša laikraksti (iznāk 1 – 2 reizes mēnesī): Atbalsts, Avīze Vecākai Paaudzei, Autoinfo, Horošee čtivo (rus), Latvijas Mājas dakteris, Ļečebnie pisma (rus), Mana Māja, Moi Dom (rus), Sovershenno Sekretno (rus), Tautas Veselības Avīze.
Nedēļas žurnāli (iznāk 1 reizi nedēļā): Ieva, Ir, Jurista Vārds, Kas Jauns, Ļubļu (rus), Māja, Otkrito (rus), Praktiskais Latvietis, Privāta Dzīve, Rīgas Viļņi, Sestdiena, Vakara Ziņas.
Divnedēļu žurnāli (iznāk 2 reizes mēnesī): Bilance, Citādā Pasaule, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Mājas Viesis, Mezgls, OK!(lat), Patiesā Dzīve, Zintnieks.
Mēneša žurnāli (iznāk 10 – 12 reizes gadā): 9 Vīri, 100 labi padomi, 36,6 C, Agro Tops, Auto Euro, Azbuka Zdorovja (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, FHM, GEO, Ievas Dārzs, Ievas Mezgls, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrēta Zinātne, Kapitāls, Klubs, Ko ārsti Tev nestāsta, Leģendas, Likums un Taisnība, Lilit, Lilit (rus), Maģiskās Rūtis, Mans Mazais, Mājas Virtuve, Medības, Medības. Makšķerēšana. Daba, Mezgla Zelta mīklas, Nezināmā Vēsture, Otkritij gorod (rus), Pastaiga, Pastaiga.RU (rus), Patron (rus), Planētas Noslēpumi, Prakstiskā Astroloģija, Pūcīte, Rīgas Laiks, Saimnieks LV, Santa, Semero s ložkoj (rus), Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Sports, Supermezgls, Telegraf (rus), Tēvijas Sargs, Una, Veselība, Zviedru mezgls. О чем врачи вам не говорят
Ceturkšņa žurnāli (iznāk 4 – 6 reizes gadā): Annas Psiholoģija, Astes, Auto Bild Latvija, Ātrais Mezgls, Ceļojums Vēsturē, Čaklās rokas, Četras Sezonas, Dārzs un Drava, Deko, Deko (rus), Laimīgās Mīklas, Latvijas Architektūra, Latvijas Būvniecība, Mīklas, Nezināmā Kara Vēsture, Patiesās Dzīves speciālizlaidums, Praktiskie Rokdarbi, Supermezgls, Šūpulītis, Vides Vēstis.
Reklāmas laikraksti (iznāk 1 – 3 reizes nedēļā): Rīgas Santīms.
Reģionālie preses izdevumi: Alūksnes Ziņas, Auseklis, Bauskas Dzīve, Brīvā Daugava, Brīva Daugava (rus), Ceturtdiena, Druva, Dzirkstele, Dzīvespriekam, Ezerzeme, Ezerzeme (rus), Ielūkojies…, Jelgavas Vēstnesis, Jūrmalas Vārds, Kaleidoskops, Kursas Laiks, Kurzemes Vārds, Kurzemes Vārds (rus), Kurzemnieks, Latgales Laiks, Latgales Laiks (rus), Liesma, Ludzas Zeme, Ludzas Zeme (rus), Malienas Zinas, Miļļion (rus), Nasha Gazeta, Neatkarīgās Tukuma Ziņas, Novadnieks, Ogres Vēstis Visiem, Panorama Rezekne (rus), Reklāma Piektdienas, Rezeknenskie Vesti (rus), Rēzeknes Vēstis, Rīgas Apriņķa Avīze, Salaspils Vēstis, Saldus Zeme, Seičas (rus), Staburags, Stars, Talsu Vēstis, Tava Izvēle, Vaduguns, Ventas Balss, Ventas Balss (rus), Vērtīgs, Vietējā Latgales Avīze, Zemgale, Zemgales Ziņas, Ziemeļlatvija.

Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia