Vidēji 87% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar 2017. gada rudenī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Rudens pētījumā tika apkopota informācija par 170 drukāto preses izdevumu auditoriju.

Jaunākie rudens pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējā mēneša laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

72% iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, savukārt 60% lasījuši kādu Latvijā izdotu žurnālu. Preses izdevumu kopējie lasīšanas apjomi pēdējā gada laikā ir palikuši stabili.

Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā lasīja vai caurskatīja vidēji 49% iedzīvotāju aptaujātajā vecumā. Vidēji 42% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 31% aptaujātās mērķa grupas pārstāvju – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā.

Šī gada pavasara un rudens pētījuma rezultātu salīdzinājumā redzams, ka dienas laikrakstu, divnedēļu žurnālu un mēneša izdevumu grupā ir nelielas izmaiņas, samazinoties patēriņam par 1.p.p. Par vienu no iemesliem šīm svārstībām var minēt ārzemju žurnālu patēriņa palielinājumu šī gada rudens periodā, salīdzinot to ar pavasara periodu. Nedēļas izdevumu, ceturkšņa žurnālu un reģionu izdevumu grupā iezīmējas patēriņa stabilitāte.

Kopumā visstabilākais patēriņš ir nedēļas izdevumiem, kas iezīmē tendenci, ka ar šādu regularitāti patērētāji ir visvairāk gatavi lasīt preses izdevumus.

2017. gada rudenī latviešu tautības iedzīvotāju vidū lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas ir “Ieva”, “Kas Jauns” un “Privātā Dzīve”.

Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem latviešu mērķa grupā atkal ir ierindojies nedēļas izdevums “Ievas Dārzs”, nomainot “Laimīgo programmu’’.

Dati: Kantar, Nacionālais preses auditorijas pētījums, Pavasaris 2017 – Rudens 2017

Citu tautību iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi 2017. gada rudenī ir nedēļas laikraksts “MK Latvija”, TV programmu avīze “Televizor / MK Latvija” un “Latvijskaja TV-Programma”, kas kopš pavasara turpina saglabāt stabilās pozīcijas. Rudenī starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem citu tautību iedzīvotāju vidū ierindojies arī žurnāls ‘’Semero s ložkoj”, kurā tiek apkopotas dažādas kulinārijas receptes ar ilustrācijām.

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Varam atzīmēt interesantas lasīšanas paradumu atšķirības, ja salīdzinām desmit lasītākās rubrikas latviešu un cittautiešu mērķa grupās. Starp desmit populārākajām rubrikām, ko lasa latvieši, ir tēmas par mājas un dārza labiekārtošanu, zinātni un jaunajām tehnoloģijām, sportu un horoskopiem. Savukārt cittautiešu desmit populārāko rubriku vidū krustvārdu mīklas, raksti par slavenību dzīvēm un intervijas ar populāriem cilvēkiem, kā arī TV programmas. Līdzīgas interešu iezīmes atspoguļojas arī desmit lasītāko žurnālu rindojumā šajās mērķa grupās. Latviešu mērķa grupā lasītāki ir žurnāli ar populārzinātnisku saturu un arī izdevumi par mājas labiekārtošanu. Cittautiešu mērķa grupā iecienīto preses izdevumu rindojumā redzams, ka populāri ir izdevumi, kas raksta par sabiedrībā zināmu cilvēku dzīvēm un TV aktualitātēm TV programmu apskatos.’’

Par pētījumu
Kantar Nacionālā preses auditorijas pētījuma rudens perioda aptaujas tika veiktas laika posmā no 2017. gada 15.augusta līdz 25.oktobrim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia