Reklāma un mediju patēriņš – jaunākās atziņas šajā Tavs Neredzamais Sabiedrotais izdevumā
Preses lasīšanas ieradumi

Lai arī interneta un sociālo tīklu loma un klātbūtne mūsu dzīvēs ar katru gadu pieaug, preses lasīšana ir spējusi noturēt savu pozīciju kā nozīmīgs informācijas ieguves veids. Kā mainās preses lasīšanas ieradumi un kurai auditorijai tie ir visizteiktākie - uzzināsiet šajā rakstā. Kopumā varam redzēt, ka 87% jeb 1,4 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem 2017.gadā ir lasījuši vismaz kādu žurnālu.

Baltijas mediju reklāmas tirgus 2017.gadā pieauga par 5% un sasniedza 292,8 miljonus eiro

Kopš 2011.gada Baltijā vērojama mērena reklāmas tirgus izaugsme, taču, lai arī vērā ņemami pārsniegts zemākais punkts pēckrīzes laikā, 2010.gads, kad kopējais tirgus apjoms bija 225,4 miljoni eiro, līdz vēsturiski augstākā punkta sasniegšanai vēl ir tāls ceļš, jo 2008.gadā Baltijas kopējais mediju tirgus apjoms bija 406,3 miljoni eiro.

Kā notiek radio auditorijas mērīšana

Kā jūs jau varējāt izlasīt mūsu iepriekšējā jaunumlapā, no šī gada radio auditorija tiek noteikta ar nākamajā dienā veikto mērījumu Day After Recall jeb DAR ar telefoninterviju un aptauju internetā kombinēto metodi. Par DAR metodi papildus var lasīt šeit. Kā tas notika praksē? Cik daudz un ilgi bija jāzvana, lai ar telefonintervijām sasniegtu teju 4000 respondentu? Par to mēs izstāstīsim šajā rakstā.

Vai tiešām suņu un kaķu īpašnieki ir tik atšķirīgi

Jūs noteikti sociālajos tīklos esat redzējuši vismaz vienu jauku kaķīšu video, vai ne? Un sunīšu? Mīļi, vai ne? Bet kā jūs domājat: kas Latvijā ir vairāk – suņu vai kaķu īpašnieki? Un vai tiešām suņu un kaķu īpašnieki ir tik atšķirīgi, ka viņiem būtu jātaisa atsevišķas kampaņas? Palūkosimies mūsu Kantar Latvia Digital un Atlas jaunākajos datos!

Kā Latvijas jaunieši “apdzīvo” sociālos medijus

Ko un cik bieži jaunieši dara sociālajos medijos? Kādu saturu patērē - kādas tēmas, personības viņus uzrunā visvairāk? Kam viņi seko visbiežāk? Kā redzētais vai dzirdētais ietekmē viņu rīcību? Cik kritiski viņi spēj izvērtēt sociālo mediju saturu, un vai ir kas tāds, kas dara viņus piesardzīgus?

Televīzijas auditorijas pētījuma attīstība Latvijā

Ik gadu Latvijā norit plašs “Dibināšanas” pētījums, kurā, aptaujājot cilvēkus no vairāk nekā 6 000 mājsaimniecībām, uzzinām, kādi ir iedzīvotāju televīzijas skatīšanās paradumi, cik televizori mājās tiek lietoti un ļoti būtiski – kā skatītāji saņem televīzijas saturu.