Jūs noteikti sociālajos tīklos esat redzējuši vismaz vienu jauku kaķīšu video, vai ne? Un sunīšu? Mīļi, vai ne? Bet kā jūs domājat: kas Latvijā ir vairāk – suņu vai kaķu īpašnieki? Un vai tiešām suņu un kaķu īpašnieki ir tik atšķirīgi, ka viņiem būtu jātaisa atsevišķas kampaņas? Palūkosimies mūsu Kantar Latvia Digital un Atlas jaunākajos datos!
Vispirms noskaidrosim, cik tad īsti Latvijā ir attiecīgi suņu un kaķu īpašnieku. Laikam jau nebūs pārsteiguma, ka kaķu īpašnieku Latvijā ir gandrīz divas reizes vairāk nekā suņu saimnieku. Saskaņā ar Kantar Atlas iedzīvotāju patēriņa pētījumā 2018.gada pavasarī nomērīto, 44% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem mājās ir kaķis, kamēr 24% ir suns. Absolūtos skaitļos tie ir 694 tūkstoši kaķu īpašnieku un 376 tūkstoši suņu saimnieku.
Un kā ar viņu līdzību vai atšķirību? Suņus salīdzinoši biežāk var sastapt latviešu mājsaimniecībās, kā arī laucinieku ģimenēs un ģimenēs ar bērniem. Bet arī kaķi biežāk sastopami lauku sētās, nekā rīdzinieku ģimenēs.
Vaicāsiet, kā tad mūsdienās ir ar tēlaino izteicienu par “vecmeitu ar kaķi”? Mūsu dati rāda, ka dzimumam nav nekādas ietekmes uz šo mājas mīluļu esamību vai neesamību ģimenē. To drīzāk ietekmē labturības faktori – laukos suņiem un kaķiem varētu būt labāka dzīve nekā pilsētas mūros.
Labi, bet tagad palūkosimies, ko suņu un kaķu īpašnieki dara sociālajos medijos un vai kā citādi atšķiras viņu patēriņa ieradumi.
Vispirms par kopīgo. Gan suņu, gan kaķu īpašnieki ir gana aktīvi interneta lietotāji – 80% no viņiem internetu lieto vismaz reizi dienā, turklāt 2/3 visu suņu un kaķu īpašnieku internetu lieto savos viedtālruņos. Turklāt vismaz 60% no mājas mīļu īpašniekiem lieto sociālos tīklus (Draugiem, Facebook, Odnoklassniki, Twitter utt.) – šī laikam ir labā ziņa tiem, kas mīl dalīties ar sunīšu un kaķīšu video :)
Tagad par atšķirīgo, un sāksim ar ikdienas patēriņa ieradumiem. Kaķu īpašnieki salīdzinoši vairāk nekā suņu saimnieki uzturā lieto žāvētās vai pusžāvētās desas, toties viņiem abiem garšo baltmaize, jo gandrīz puse no viņiem baltmaizi ēd katru dienu. Savukārt suņu saimnieki, lai arī ēd baltmaizi vienlīdz bieži kā kaķu saimnieki, papildus bieži savā ikdienas ēdienkartē iekļauj arī rupjmaizi. Vēl suņu saimnieki salīdzinoši biežāk nekā kaķu īpašnieki pērk pārtikas preces piemājas pārtikas veikalos.
Digitālās uzvedības aspektā redzam, ka kaķu īpašnieki ir aktīvāki informācijas meklētāji par mājas mīluļiem, un viņi salīdzinoši biežāk piedalās aptaujās. Šī laikam ir labā ziņa mums kā pētniekiem :) Savukārt suņu saimnieki biežāk spēlē spēles (arī tiešsaistē), aplūko reklāmas, meklē informāciju par jauniem produktiem, pakalpojumiem un atlaidēm, kā arī vismaz reizi nedēļā interesējas par notikumiem pasaulē un Latvijā. Iespējams, ka suņu saimnieku izteiktākā interese par dažādiem pakalpojumiem un atlaidēm ir veicinājusi to, ka viņi biežāk apmeklē vienu no populārākajiem Latvijas sludinājumu portāliem. Varbūt šo suņu īpašnieku vidū arī biežāk ir satopams tautā bieži pieminētais “praktiskais latvietis”?
Sazinieties ar mums un noskaidrosim to kopā!
Par pētījumiem
Interneta patēriņa paradumu pētījums Kantar Latvia Digital notika vienlaikus ar iedzīvotāju patēriņa pētījumu Kantar Atlas laikā no 2018.gada 2.februāra līdz 9.aprīlim.
Kantar Latvia Digital ietvaros visā Latvijā tika aptaujāti 2200, savukārt Kantar Atlas ietvaros – 1600 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Abi pētījumi tiek veikti, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.
Kantar Latvia Digital pētījuma dati ir savietojami ar patēriņa ieradumu pētījuma Atlas datiem, tādējādi sniedzot iespēju analizēt dažādu zīmolu lietotāju ieradumus digitālajā vidē.
Papildu informācija par Kantar Latvia Digital
Papildu informācija par Kantar Atlas.