Šogad ziema Latvijā ir sniegota un auksta, un iedzīvotājiem ir visas iespējas baudīt ziemas priekus svaigā gaisā. Februāra sākumā veiktajā aptaujā Kantar vēlējās noskaidrot, vai iedzīvotāji ir fiziski aktīvi arī ziemas periodā un kuras ir populārākās fiziskās aktivitātes ārpus telpām.
Dati liecina, ka absolūtais vairākums jeb 88% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18-60 gadiem šajā, 2020./2021. gada ziemā, ir nodarbojušies ar fiziskām aktivitātēm brīvā dabā.
To, ka ar fiziskām aktivitātēm šoziem vēl nav nodarbojušies, salīdzinoši biežāk ir norādījuši 50-60 gadus veci iedzīvotāji, kā arī tie, kuri dzīvo vieni paši.
Fiziski aktīvie iedzīvotāji visbiežāk ir devušies pastaigās (75%). Populāra fiziska aktivitāte iedzīvotāju vidū ir arī sniega šķūrēšana (tīrīšana). Sniegu ir tīrījuši 45% iedzīvotāju. Bieži iedzīvotāji ir cēluši sniegavīrus/ būvējuši sniega cietokšņus (21%), braukuši ar ragavām (19%). Salīdzinoši retāk iedzīvotāji ir slēpojuši ar distanču slēpēm (9%), nodarbojušies ar kalnu slēpošanu un slidojuši (5%), kā arī braukuši ar sniega dēli (2%) vai nodarbojušies ar kādu citu fizisku aktivitāti (6%).

 

Jaunāko fiziski aktīvo iedzīvotāju grupā (18-29 gadi) populārākās aktivitātes šoziem ir pastaigas brīvā dabā, slidošana, braukšana ar ragavām un ar sniega dēli, savukārt iedzīvotājiem 30-39 gadu vecumā – braukšana ar ragavām, kā arī sniegavīra celšana/ sniega cietokšņa būvēšana.
Sievietes salīdzinoši biežāk nekā vīrieši, ir iecienījušas pastaigas brīvā dabā. Distanču slēpošana ir vidēji populārāka Pierīgā un Vidzemē dzīvojošo vidū, savukārt sniegu salīdzinoši biežāk šķūrē Pierīgā dzīvojošie.
Iedzīvotāji, kuru ģimenēs ir 4 un vairāk cilvēku, šoziem vidēji biežāk ir braukuši ar ragavām, šķūrējuši sniegu, kā arī cēluši sniegavīrus un būvējuši sniega cietokšņus.

 Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2021. gada 2. līdz 4. februārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.