2022.gada pavasara un vasaras laikā radio ik dienu klausījās vidēji 62,4% jeb 952 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 84,2% jeb 1 miljons 285 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

2022.gada pavasara un vasaras pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 20 minūtes.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 19,2% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “RADIO SKONTO” ar 11,5% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā radio stacija “Latvijas Radio 1” ar 7,8% lielu klausīšanās laika daļu.

2022.gada pavasara un vasaras periodā visklausītākās radio stacijas pēc kopējā klausītāju skaita vidēji dienā ir “Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 12,5% jeb 191 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “RADIO SKONTO”, kuru klausījās 10,7% jeb 164 tūkstoši iedzīvotāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 7,6% jeb 116 tūkstoši klausītāju šajā vecuma grupā.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Lai gan pēdējo sešu mēnešu laikā radio klausīju skaits, kas radio klausījās ik dienu, ir samazinājies par 8,3 procentpunktiem, salīdzinot ar pavasara un vasaras laika posmu pirms gada, tomēr nav samazinājies vidējais laiks, ko viens radio klausītājs vidēji dienā veltījis radio klausīšanai, bet tas ir pat palielinājies par 14 minūtēm. Salīdzinot vidējo radio klausīšanās laiku dienā dažādās demogrāfiskās grupās ar pētījuma rezultātiem pirms gada, viena sieviete vidēji dienā radio klausījusies 4 stundas 19 minūtes, kas ir par 30 minūtēm vairāk nekā pirms gada, savukārt viens vīrietis radio klausīšanai veltījis laiku gandrīz tikpat – vidēji dienā 4 stundas un 21 minūti (tikai par 2 minūtēm mazāk nekā pirms gada). Pētījuma rezultāti 6 reģionu dalījumā rāda, ka vismazāk viens radio klausītājs veltījis laiku radio klausīšanai Rīgā – vidēji dienā 3 stundas un 43 minūtes (par 3 minūtēm mazāk nekā pirms gada) un Latgalē – vidēji dienā 3 stundas un 50 minūtes (par 24 minūtēm vairāk nekā pirms gada). Pārējos reģionos viens radio klausītājs radio patērējis vidēji dienā vairāk par 4 stundām. Visilgāk radio klausījušies Vidzemē, kur viens radio klausītājs veltījis laiku radio klausīšanai dienā –  vidēji 5 stundas un 41 minūti (gandrīz par stundu – 54 minūtēm vairāk nekā pirms gada atbilstošā periodā). Kopumā varam secināt, ka vidēji dienā radio klausītāju skaits samazinājies, savukārt laiks, ko viens radio klausītājs veltījis  radio klausīšanai vidēji dienā, – palielinājies”.

Pēdējo 6 mēnešu periodā radio staciju “RADIO SKONTO” vismaz reizi nedēļā klausījās 33% jeb 503 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 29,5% jeb 449 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” – 27,6% jeb 421 tūkstoši klausītāju.

Pētījumā iekļautas 32 radio stacijas: Auto Radio, Crush FM,  EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, EHR Latviešu Hiti, Jēkabpils radio 1, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, Lounge FM, Radio Alise Plus, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, RADIO SKONTO, RADIO SKONTO PLUS, Radio SWH, RADIO TEV, Relax FM, RETRO FM,  Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, SWH Spin, TOP Radio, XO FM.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar  radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2022.gada pavasara un vasaras periodā radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2022.gada 1.marta līdz 2022.gada 31.augustam. No kopējās 4500 aptaujāto izlases  85% jeb 3825 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15% jeb 675 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,5 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar

Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs.

Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kantar
t 67096300
tns@tns.lv