Vidēji nedēļā radio klausījās 78% jeb 1 miljons 305 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, un vismaz reizi dienā radio klausījās 59% jeb 992 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvitas Kronberga komentē: ”Vērojot auditorijas klausīšanās ieradumu vairāku periodu garumā, varam teikt, ka ir vērojama stabilitāte, jo redzam, ka vairāku gadu garumā pavasarī ir līdzīga situācija gan kopējai nedēļas auditorijai, gan dienas auditorijai. Kopumā radio klausījās mazliet īsāku laiku nekā tas bija 2016.gada rudens periodā. Interesanti, atzīmēt, ka mājās dienā vidēji klausījās 3 stundas un 36 minūtes, mašīnā – vidēji radio klausītājs klausījās dienā 1 stundu un 49 minūtes, toties sabiedriskā vietā vismazāk, kur vidēji radio klausītājs klausījās 1 stundu un 14 minūtes.”
Šī gada pavasara periodā trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma saglabājies tāds pats kā 2016.gada rudens periodā. Visvairāk klausītāju radio stacija ir “Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 19,7% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas “Radio Skonto” ar 11,5 % lielu klausīšanās laika daļu un trešā klausītākā radio stacija ir “Latvijas Radio 1” ar 9,6 % lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2017.gada pavasarī vēl ierindojas “Radio SWH” (5,5%), “EHR (Eiropas hītu radio)” (5,2%), “Star FM” (4,4%), “SWH+” (4,4%), “Radio TEV” (4,1%) , “Latvijas Radio 4” (4,5%) “TOP Radio” (3,2 %).
2017.gada pavasara periodā radio staciju “Latvijas radio 2” vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 20,5% jeb 343 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 17,5% jeb 293 tūkstoši klausītāju un EHR (Eiropas hitu radio) klausījās 12,5% jeb 209 tūkstošiem klausītāju.

Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas: Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, EHR SuperHits, EHR (Eiropas hitu radio), SWH +, TOP Radio;
Rīgas radio stacijas: AUTORADIO, Capital FM, Jumor FM 88,6, EHR Russkije Hiti, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, MIX FM DANCE 99,5 FM, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio TEV, RETRO FM, SWH Gold, SWH Rock;
Reģionālās radio stacijas: Kurzemes Radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Jūrmala, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē).
Par pētījumu
Kantar Radio auditorijas pētījuma 2017.gada pavasara periods norisinājās no 2017.gada 30.janvāra līdz 2017.gada 9.aprīlim. Vienas nedēļas garumā radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 2100 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia