
Vismaz reizi dienā radio klausījušies vidēji 66,5% jeb 1 miljons 37 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem pēdējo 6 mēnešu laikā. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 86,7% jeb 1 miljons 351 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 18,7% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas “Radio Skonto” ar 13,6% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa – radio stacijai ‘’Latvijas Radio 1”ar 8,9% lielu klausīšanās laika daļu.
2019.gada pavasara un vasaras periodā ikdienā visklausītākā radio stacija ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 14,9% jeb 231 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto’’ – 13,4% jeb 208 tūkstošiem klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,8% jeb 136 tūkstoši klausītāju šajā vecuma grupā.
Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “2019.gada pavasara un vasaras pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 18 minūtes. Salīdzinot radio klausīšanās ilgumu diennakts laikā dažādos novados, var novērot, ka pēdējo 6 mēnešu laikā vidēji Vidzemes reģionā radio klausītājs klausījās radio stacijas diennakts laikā visilgāk – vidēji 5 stundas un 16 minūtes, mazliet mazāku laika veltīja Zemgales radio klausītājs – vidēji 4 stundas 49 minūtes, Kurzemē radio klausītājs klausījās – vidēji 4 stundas un 44 minūtes, Pierīgā- vidēji 4 stundas, Latgalē – vidēji 3 stundas 57 minūtes diennakts laikā. Savukārt Rīgā vidēji viens radio klausītājs vidēji diennaktī radio klausījies vai dzirdējis fonā visīsāko laiku – 3 stundas un 53 minūtes starp reģionu iedzīvotājiem no 16 līdz 74 gadiem (statistiski 6 reģionu dalījumā).”
2019.gada pavasara un vasaras periodā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 36,1% jeb 563 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” – 32,7% jeb 510 tūkstoši klausītāju “un “Latvijas Radio 2” – 32,5% jeb 506 tūkstoši klausītāju.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 44 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 29 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristigais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, RETRO FM, RU FM, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2019.gada pavasara un vasaras perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2019.gada 1.marta līdz 2019.gada 31.augustam. No kopējās 4566 aptaujāto izlases 83,6% jeb 3816 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 16,4% jeb 750 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.