
Vidēji 67,8% jeb 1 miljons 70 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem šī gada pavasarī un vasarā vismaz reizi dienā klausījās radio. Savukārt šajā laikā nedēļā radio klausījās vidēji 87,7% jeb 1 miljons 379 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas 27 minūtes.
Radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ bija lielākā klausīšanās laika daļa – 19,2% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas “Radio Skonto” ar 12,1% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa ir radio stacijai ‘’Latvijas Radio 1” – 7,9% liela klausīšanās laika daļa.

2018.gada pavasarī un vasarā Latvijas iedzīvotāji ikdienā visvairāk klausījās radio stacijas ‘’Latvijas Radio 2”, kurai bija 14,5% jeb 229 tūkstoši klausītāju Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem vidū, “Radio Skonto’’ – 12,2% jeb 192 tūkstoši klausītāju un “EHR (Eiropas Hitu Radio)”, ko vismaz reizi dienā klausījās 8,9% jeb 140 tūkstoši klausītāju.

2018.gada pavasarī un vasarā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 36,9% jeb 580 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” 35,1% jeb 551 tūkstotis klausītāju un “Latvijas Radio 2” 33,2% jeb 522 tūkstoši klausītāju. Nedēļā sasniegto klausītāju apjoms (Reach) tiek modelēts, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos pēdējās nedēļas laikā.
Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio klausīšanos dažādos novados, var novērot, ka pētījuma pavasara un vasaras periodā nedēļas laikā radio visvairāk klausījās Kurzemē – 91,3%, bet vismazāk radio klausījušies Rīgā – 84,5%. Ja Rīgā un Pierīgā klausītāji visvairāk izvēlas nacionālās apraides radio stacijas, tad reģionos, īpaši Kurzemē, lielāka ietekme ir arī vietējām radio stacijām’’.

Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautas 45 radio stacijas, no kurām auditorijas dati tiek publiskoti 30 radiostacijām ar lielāko klausīšanās laiku: Capital FM, EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristigais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4,Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA , Lounge FM , Radio Alise PLUS , Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, RETRO FM, Russkoe RETRO, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu “Day After Recall” jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumus par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītas arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
2018.gada pavasara un vasaras perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2018.gada 5 marta līdz 4.septembrim. No kopējās 5096 aptaujāto izlases 85,7% jeb 4369 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 14,3% jeb 727 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti un atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem radio klausīšanās paradumus.
Kontakti
Solvita Kronberga
Klientu vadītāja
Mediju pētījumi
+371 67096300