
2022.gada vasarā un rudenī radio vismaz reizi dienā klausījušies 948 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 84,2% jeb 1 miljons 285 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2022.gada vasaras un rudens pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 12 minūtes.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 19% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 13,1% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā – radio stacija ‘’Latvijas Radio 1” ar 7,7% lielu klausīšanās laika daļu.
2022.gada vasaras un rudens periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 13% jeb 199 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, “Radio Skonto’’, kuru klausījās 11,3% jeb 172 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 7,7% jeb 117 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio staciju klausīšanos dažādās vietās ar situāciju pirms gada atbilstošā periodā, mājās vismaz reizi dienā kādu no radio stacijām klausījās 27,9% jeb 426 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 6,9 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada vasaras un rudens laikā, automašīnās klausījās ik dienu 39% jeb 595 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 1,7 procentpunktiem mazāk nekā 2021.gada atbilstošā pētījuma periodā. Savukārt darbā diennakts laikā kādu no radio stacijām klausījās mazliet mazāk – 12,8% jeb 195 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, tas ir vairāk par 1 procentpunktu mazāk nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā, sabiedriskās vietās radio klausījās 4,7% jeb 72 tūkstoši klausītāju, tikai par 0,2 procentpunktiem mazāk kā pirms gada vasaras un rudens laikā.
Radio klausīšanās mājās ik dienu izteiktāk samazinājusies atsevišķās demogrāfiskās grupās – citu tautību iedzīvotāju, Rīgas iedzīvotāju vecuma grupā no 35 līdz 44 gadiem un Latgales iedzīvotāju vidū kā arī jauniešu vidū vecumā no 16 līdz 24 gadiem Kurzemes reģionā. Savukārt šī gada pēdējos 6 mēnešos Pierīgas iedzīvotāju vecuma grupā no 55 līdz 64 gadiem, Zemgalē vecuma grupā no 16 līdz 24 gadiem un Kurzemes iedzīvotāju vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem izteiktāk palielinājies radio klausītāju skaits, kas klausījušies radio ik dienu, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu.
Automašīnās radio klausītāju skaits palielinājies Vidzemē, visvairāk šī novada iedzīvotāju grupā vecumā no 55 līdz 64 gadiem un nozīmīgi samazinājies Rīgā, Kurzemē vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, salīdzinājumā ar situāciju pirms gada.
Līdzīgi kā gadu iepriekš, arī šī gada vasaras un rudens laikā, kopējais radio klausītāju skaits, kas atzīmējuši, ka radio klausījušies darbā vismaz reizi dienā, – bez izteiktām svārstībām, tikai atsevišķās demogrāfiskās grupās ir lielākas svārstības, piemēram, šogad vasarā un rudenī ievērojami lielāks Vidzemes iedzīvotāju skaits vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem atzīmējuši, ka darbā radio klausījušies vismaz reizi dienā. Savukārt mazāks klausītāju skaits Kurzemes iedzīvotāju vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem un Latgales iedzīvotāju skaits vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem atzīmējuši, ka klausījušies radio darbā vismaz reizi dienā .’’
Pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 33,6% jeb 512 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, Latvijas Radio 2” – 29,6% jeb 451 tūkstoši klausītāju “Radio SWH” – 28,4% jeb 433 tūkstoši klausītāju šajā vecuma grupā.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 34 radio stacijas: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, EHR Latviešu Hiti, Jēkabpils Radio 1, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, RADIO SKONTO, RADIO SKONTO PLUS, Radio SWH, RADIO TEV, Radio Relax FM, RETRO FM, Radio Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, SWH Spin, SWH LV, TOP RADIO, XO FM, AUTO RADIO un *Crush FM (darbību pabeiguši, pētījumā līdz 31.10.22.)
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2022. vasaras un rudens perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2022.gada 1.jūnija līdz 2022.gada 30.novembrim. No kopējās 4500 aptaujāto izlases 84,9% jeb 3822 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15,1% jeb 678 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs.
Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kantar
t 67096300
tns@tns.lv