
2021.gada vasarā un rudenī radio vismaz reizi dienā klausījušies 1 miljons 86 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 87,4% jeb 1 miljons 345 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2021.gada vasaras un rudens pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 11 minūtes.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 19,1% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 11,5% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā – radio stacija ‘’Latvijas Radio 1” ar 9,2% lielu klausīšanās laika daļu.
2021.gada vasaras un rudens periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 14,8% jeb 228 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, “Radio Skonto’’, kuru klausījās 12% jeb 184 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,8% jeb 136 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio staciju klausīšanās paradumus dažādās klausīšanās vietās dinamikā ar situāciju pirms gada, šajā pētījuma periodā mājās vismaz reizi dienā kādu no radio stacijām klausījās 34,8% jeb 536 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 2,4 procentpunktiem vairāk klausītāju nekā pirms gada vasaras un rudens periodā, automašīnās klausījās ik dienu 40,7% jeb 627 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 2 procentpunktiem vairāk kā 2020.gada atbilstošā pētījuma periodā. Savukārt darbā diennakts laikā kādu no radio stacijām klausījās gandrīz tikpat daudz – 13,8% jeb 213 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, tas ir vairāk par 0,9 procentpunktiem nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā, sabiedriskās vietās radio klausījās 3,4% jeb 53 tūkstoši klausītāju – tikai par 0,1% procentpunktiem vairāk kā gadu iepriekš šajā periodā.
Radio klausīšanās mājās ik dienu izteiktāk pieaugusi vīriešu, citu tautību iedzīvotāju vidū, vecuma grupā no 35 līdz 44 gadiem, Kurzemē un Latgalē.
Automašīnās radio klausītāju skaits ik dienu palielinājies salīdzinājumā ar situāciju pirms gada sieviešu vidū, vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, Pierīgā un Zemgalē, bet automašīnās radio klausītāju skaits, kas reizi dienā klausījušies radio, samazinājās izteiktāk Latgalē.
Kopējais radio klausītāju skaits, kas atzīmējuši, ka radio klausījušies darbā vismaz reizi dienā, – bez izteiktām svārstībām salīdzinājumā ar periodu pirms gada, tikai atsevišķās demogrāfiskās grupās ir lielākas svārstības, piemēram, ievērojami vairāk Kurzemes iedzīvotāju atzīmējuši, ka radio klausījušies darbā salīdzinājumā ar situāciju pirms gada.’’
Pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 32,6% jeb 501 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, Latvijas Radio 2” – 29,6% jeb 455 tūkstoši klausītāju “Radio SWH” – 28,6% jeb 440 tūkstoši klausītāju šajā vecuma grupā.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 29 radio stacijas: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax.FM, RETRO FM, RU FM, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM, AUTO RADIO un Crush FM.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2021. gada vasaras un rudens perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2021.gada 1.jūnija līdz 2021.gada 30.novembrim.No kopējās 4502 aptaujāto izlases 79,1% jeb 3562 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 20,9% jeb 940 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs.
Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kantar
t 67096300
tns@tns.lv