
2022.gada gada ziemas un pavasara pētījuma periodā radio ik dienu klausījās vidēji 67,4% jeb 1 miljons 28 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 86,4% jeb 1 miljons 318 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2022.gada gada ziemas un pavasara pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 13 minūtes.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 18,5% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 11,2% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā radio stacija “Latvijas Radio 1” ar 9,7% lielu klausīšanās laika daļu.
2022.gada ziemas un pavasara periodā visklausītākās radio stacijas pēc kopējā klausītāju skaita vidēji dienā ir “Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 13,3% jeb 203 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto” kuru klausījās 11,3% jeb 173 tūkstoši iedzīvotāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 9,1% jeb 139 tūkstoši klausītāju šajā vecuma grupā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Pēdējo sešu mēnešu laikā Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem vismaz reizi dienā radio klausījās vairāk par 1,6 procentpunktiem jeb 16 tūkstošiem klausītāju vairāk nekā pirms gada atbilstošā laika periodā. Salīdzinot kopējo radio klausītāju skaita izmaiņas vidēji dienā dažādās demogrāfiskās grupās ar 6 mēnešu periodu pirms gada, lielākais šo klausītāju skaita pieaugums bija jauniešu vidū – vecumā no 16 līdz 24 gadiem (+8,1%) un senioru vidū vecumā no 65 līdz 74 gadiem (+7,1%). Šajā periodā lielāks kopējo radio klausītāju pieaugums vidēji dienā bija arī sieviešu vidū (+3,5%), bet kopējais radio klausītāju skaita neliels samazinājums vidēji dienā bija vīriešu vidū (-0,5%), salīdzinot ar situāciju pirms gada. Savukārt vecuma grupā no 55 līdz 64 gadiem bija radio klausītāju skaita, kas vismaz reizi dienā klausījušies radio, kritums (-3,2%). Salīdzinot kopējo radio klausītāju skaitu vidēji dienā dažādās vietās pēdējo 6 mēnešu laikā ar situāciju pirms gada, palielinājās radio klausītāju skaits, kas vismaz reizi dienā klausījās radio automašīnās (+1,9%) un nelielas klausītāju skaita svārstības darbā (+0,6%), sabiedriskās vietās (+0,4%) un citās vietās, piemēram, ciemos pie draugiem (+0,8%). Savukārt pēdējo sešu mēnešu laikā radio klausītāju skaits, kuri klausījās radio mājās vismaz reizi dienā, nedaudz samazinājās (-1,2%) salīdzinājumā ar situāciju pirms gada. 2022.gada ziemas un pavasara laikā Covid 19 izplatības ierobežojumi bija mazāki nekā tas bija pirms gada šajā periodā, tas ietekmēja arī radio klausīšanas ieradumus, kuri kļuva līdzīgāki pirms Covid laika radio klausīšanas ieradumiem.’’
Radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 32,6% jeb 498 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 29,6% jeb 452 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” – 26,8% jeb 409 tūkstoši klausītāju pēdējo 6 mēnešu periodā.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļauta 31 radio stacija: Auto Radio, Crush FM, EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, EHR Latviešu Hiti, Jēkabpils radio 1, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, Lounge FM, Radio Alise Plus, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax FM, RETRO FM, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2022.ziemas un pavasara periodā radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2021.gada 1.decembra līdz 2022.gada 31.maijam. No kopējās 4501 aptaujāto izlases 85% jeb 3827 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15% jeb 674 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,5 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs.
Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kantar
t 67096300
tns@tns.lv