2020.gada ziemas un pavasara periodā radio ik dienu klausījušies vidēji 66,1% jeb 1 miljons 25 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 86,4% jeb 1 miljons 339 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2020.gada ziemas un pavasara pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 6 minūtes.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 19,7% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 11,8% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa – radio stacijai ‘’Latvijas Radio 1” ar 10,8% lielu klausīšanās laika daļu.

2020.gada ziemas un pavasara periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 13,4% jeb 208 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto’’ – 11,3% jeb 174 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 9,4% jeb 145 tūkstoši klausītāju.

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Šajā pētījuma periodā radio ik dienu klausījušies vidēji 66,1% jeb 1 miljons 25 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Varam salīdzināt radio staciju klausīšanās paradumus dažādās klausīšanās vietās, šajā pētījuma periodā mājās kādu no radio stacijām klausījās 32,8% jeb 509 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 1,1 procentpunktu vairāk klausītāju nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā, automašīnās klausījās ik dienu 37,7% jeb 584 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 0,9 procentpunktiem mazāk kā 2019.gada atbilstošajā pētījuma periodā. Savukārt darbā klausījās 13% jeb 202 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, un tas ir mazāk par 1 procentpunktu nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā.
Šo tendenci, ka radio klausīšanās mājās palielinājusies, bet automašīnās un darbā samazinājusies, varam izskaidrot ar ārkārtas stāvokļa ieviešanu. Daļa iedzīvotāju zaudēja darbu vai bija dīkstāvē, tāpat iedzīvotājiem izpalika radio klausīšanās sastrēgumos automašīnās ceļā uz darbu, jo darbu veica mājās attālinātā režīmā.
2020.gada ziemas un pavasara periodā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 31,9% jeb 494 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” – 30,7% jeb 476 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 2” – 30,3% jeb 469 tūkstoši klausītāju.

 

Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 44 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristigais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax.FM, RETRO FM, RU FM, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2020 ziemas un pavasara perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2019.gada 1.decembra līdz 2020.gada 31.maijam. No kopējās 4562 aptaujāto izlases 79,9% jeb 3643 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 20,1% jeb 919 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām. Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.