2020.gada vasarā un rudenī radio vismaz reizi dienā klausījušies vidēji 67,3% jeb 1 miljons 42 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 86,5% jeb 1 miljons 341 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

2020.gada vasaras un rudens pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 1 minūti.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 17,0% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 13,8% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā radio stacija “Latvijas Radio 1” ar  8,6% lielu klausīšanās laika daļu.

2020.gada vasaras un rudens periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 12,6% jeb 196 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto’’ klausījās 12,4% jeb 191 tūkstotis iedzīvotāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,4% jeb 129 tūkstoši klausītāju.

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio staciju klausīšanās ikdienas paradumus dažādās klausīšanās vietās pēdējo sešu mēnešu laikā ar situāciju pirms gada, secinām, ka radio klausīšanās mājās palielinājusies visvairāk,  automašīnās – mazliet pieaugusi, savukārt darbā, sabiedriskās vietās un citur klausās vai dzird fonā ik dienu radio mazāk.
Mājās ik dienu kādu no radio stacijām klausījās  32,4% jeb 501 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 2,1 procentpunktu vairāk klausītāju nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā. Visvairāk radio klausīšanas mājās pieaugusi  vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem – radio klausās ik dienu  36,2% jeb 105 tūkstoši šīs vecuma grupas iedzīvotāju.
Automašīnās klausījās vismaz reizi dienā 38,7% jeb 600 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir kopumā par 1,0 procentpunktu vairāk kā 2019. gada atbilstošajā pētījuma periodā.
Visvairāk radio klausītāju skaits automašīnās palielinājās Latgalē,- ik dienu to klausījās par 6,4 procentpunktiem vairāk nekā  pirms gada šajā laikā.
Savukārt darbā vismaz reizi dienā  klausījās 12,9% jeb 200 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, un tas ir mazāk par 2,1 procentpunktu nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā. Arī sabiedriskās  vietās  un citās vietās radio klausītāju ik dienu mazāk nekā 2019.gada vasaras un rudens periodā.
Kopumā pēdējo sešu mēnešu laikā radio ik dienu klausījās  par  1,0 procentpunktu vairāk klausītāju  nekā 2019.gada vasaras un rudens periodā.
Radio klausītāju palielinājums rudens mēnešos izlīdzināja radio klausītāju samazinājumu vasaras mēnešos, kam bija sezonāls raksturs.  Šie dati parāda arī radio klausīšanās paraduma noturīguma atgriešanos automašīnās un lielāku radio klausīšanās paraduma mājās stabilizēšanos.”
Radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 34,0% jeb 527 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” – 30,5% jeb 473 tūkstoši klausītāju un  “Latvijas Radio 2” – 30,0% jeb 465 tūkstoši klausītāju pēdējo 6 mēnešu periodā.

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Pētījumā iekļautās 44 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax.FM, RETRO FM, RU FM,  Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar  radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2020.pavasara un vasaras perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2020.gada 1.jūnija līdz 2020.gada 30.novembrim. No kopējās 4556 aptaujāto izlases  78,4% jeb 3572  respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 21,6% jeb 984 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām. Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.