Vidēji 83,8% jeb 1 miljons 299 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar 2020.gada pavasarī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Pētījumā apkopota informācija par 185 drukāto preses izdevumu auditoriju.

2020.gada pavasarī lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū ir laikraksts “MK Latvija” krievu valodā un šīs laikraksta pielikums “Televizor” (krievu valodā), žurnāls “Ieva”.

Nedēļas laikrakstu krievu valodā “MK Latvija” vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 11,7% jeb 181 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem,  nedēļas avīzes “MK Latvija” pielikumu “Televizor’’ – 8% jeb 124 tūkstoši lasītāju  un žurnālu “Ieva” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši   7,9% jeb  122 tūkstoši lasītāju.

Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū vēl ierindojas žurnāls “Privātā Dzīve’’ ar 6% jeb 93 tūkstošiem lasītāju, žurnāls ‘’Kas Jauns’’ ar 5,2% jeb 81 tūkstoti lasītāju, žurnāls “Ilustrētā Pasaules Vēsture’’ ar 4,9% jeb 75 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ievas Stāsti’’  ar 4,6 % jeb 72 tūkstošiem lasītāju, nedēlas programmu avīze “Latvijskaja TV Programma’’ (krievu valodā) ar  4,1% jeb 64 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ilustrētā Zinātne” ar 4,0 % jeb 62 tūkstošiem lasītāju un  žurnālu ‘’Ievas Dārzs” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši  3,8 % jeb 59 tūkstoši lasītāju.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot divus pēdējos pētījuma periodus, pavasara periodā nav būtiski samazinājies preses patēriņš, ir vērojams  sezonālas svārstības. Desmit lasītāko preses izdevumu sarindojumā ir arī statistiski nozīmīgās svārstības, un viens no iemesliem ir, ka samazinājies to lasītāju skaits, kas lasījuši vismaz vienu numuru no pēdējiem sešiem un nav lietojuši internetu vismaz reizi nedēļā. Arī lasītāju  tēmu  izvēlē vērojamas izmaiņas. Pētot, par kādām  tēmām lasītāji izvēlējušies lasīt šī gada pavasara periodā salīdzinājumā ar rudens periodu, tad abos periodos  visvairāk lasītāji atzīmējuši, ka lasījuši vai caurskatījuši aktuālos notikumus Latvijā un pasaulē. Savukārt, šī gada pavasara periodā otrā vietā ierindojas raksti par veselību un trešā –  par kultūru un izklaidi (mūziku, teātri, kino, grāmatām u.c.). Lasītāju intereses pieaugums par abām šīm tēmām ir būtisks, un to varam izskaidrot ar šīs ārkārtējas situācijas  ietekmi šī gada pavasara periodā. ‘’

Par pētījumu

Kantar  Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara posma aptauja tika veikta laikā no 2020.gada 12.februāra līdz 14.aprīlim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās tiešās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar

Kantar  ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti:

Solvita Kronberga
Kantar Klientu vadītāja, mediju pētījumi
T 6709 6300
E solvita.kronberga@kantar.com
E tns@tns.lv
Web: www.kantar.lv