Vidēji 85,4% jeb 1 miljons 332 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar 2019.gada pavasarī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Pētījumā apkopota informācija par 179 drukāto preses izdevumu auditoriju.

2019.gada pavasarī lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū ir laikraksts “MK Latvija” krievu valodā, žurnāls “Ieva”, laikraksta MK Latvija’’ pielikums “Televizor”.

Nedēļas laikrakstu krievu valodā “MK Latvija” vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 11,0% jeb 172 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, nedēļas žurnālu “Ieva’’ – 9,5% jeb 148 tūkstoši lasītāju  un “MK Latvija’’ pielikumu “Televizor” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši   6,9% jeb  108 tūkstoši lasītāju.

Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū vēl ierindojas žurnāls “Privātā Dzīve’’ ar 6,7% jeb 104 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Kas Jauns’’ ar 6,4% jeb 100 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ievas Stāsti’’ ar 5,8% jeb 91 tūkstoti lasītāju, žurnāls “Ilustrētā Pasaules Vēsture’’  ar 5,2 % jeb 81 tūkstoti lasītāju, žurnāls ’’ Ievas Virtuve” ar 4,5 % jeb 71 tūkstoti lasītāju,  savukārt žurnālu “Ilustrētā Zinātne’’ un žurnālu ‘’Ievas Veselība” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši līdzīgs daudzums –  4,3 % jeb 67 tūkstoši lasītāju.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Kopumā lasīšanas ieradumi saglabājas stabili. Salīdzinot divus  pēdējos pētījuma periodus, desmit lasītāko preses izdevumu rindojumā ir nelielas svārstības, taču tās nav statistiski nozīmīgas. Starp reģioniem ( statistiski sešu reģionu dalījumā) šī gada pavasarī regulārāk  šos  preses izdevumus lasījuši Zemgalē , kur  vidēji 44% šī reģiona iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem lasījuši kādu no desmit lasītākajiem preses izdevumiem un Vidzemē  – vidēji 43% šī reģiona iedzīvotāju lasījuši vai caurskatījuši  vienu no desmit lasītākajiem preses izdevumiem, bet Kurzemē šos izdevumus lasījuši vismazāk  – 36% šī reģiona iedzīvotāju lasījuši vai caurskatījuši vienu no desmit lasītākajiem izdevumiem. Aktīvāki  šo izdevumu  lasītāji ir vecumā no 50 līdz 74 gadiem, biežāk sievietes, un lauku apvidos dzīvojoši iedzīvotāji.”

Par pētījumu

Kantar  Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara posma aptauja tika veikta laikā no 2019.gada 8.februāra līdz 11.aprīlim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās tiešās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar

Kantar  ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.