2019.gada rudens un 2020.gada ziemas periodā radio ik dienu klausījušies vidēji 67,7% jeb 1 miljons 49 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 87,5% jeb 1 miljons 356 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 17,5% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 14,3% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa – radio stacijai ‘’Latvijas Radio 1”ar  9,8% lielu klausīšanās laika daļu.

2019.gada rudens  un 2020.gada ziemas periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 13,7% jeb 213 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto’’ – 12,2% jeb 188 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 9,2% jeb 143 tūkstoši klausītāju.

2019.gada rudens un 2020.gada ziemas periodā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 35,1% jeb 543 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 31,5% jeb 488 tūkstoši klausītāju “un “Radio SWH” – 31,3% jeb 485 tūkstotis klausītāju.

 

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Šajā pētījuma periodā  viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis  4 stundas un 6 minūtes. Ja salīdzina pēdējo 6 mēnešu perioda radio pētījuma rezultātus pēc radio klausīšanās vidējā ilguma dienā dažādās vietās ar atbilstoša laika perioda pētījuma rezultātiem pirms gada (2018.gada rudens un 2019.gada ziemas periods), tad, redzam, ka vidēji dienas laikā 1 radio klausītājs klausījās vai dzirdēja fonā radio visilgāk darbā – 6 stundas (abos periodos rezultāti vienādi). Savukārt mājās dienas laikā radio klausījies ievērojami īsāku laiku  –  vidēji 3 stundas un 36 minūtes, un tas ir tikpat ilgi kā pirms gada atbilstošā  6 mēnešu periodā, kas liecina par stabiliem sezonāliem radio klausīšanās  paradumiem. Īsāku laiku radio klausītājs veltījis radio klausīšanai automašīnā – vidēji 1 stundu un 30 minūtes, kas ir mazāk par 7 minūtēm nekā pirms gada atbilstošajā periodā.  Vidēji visīsāko laiku dienas gaitā radio dzird fonā sabiedriskās vietās –  vidēji 1 stundu un 9 minūtes, tas ir par 6 minūtēm mazāk nekā pirms gada attiecīgā laika periodā, kas liecina, ka  automašīnā un sabiedriskās vietās radio klausīšanās nav tik noturīgs paradums. Pēc nākamo  6 mēnešu  perioda radio pētījuma  rezultātu apkopojuma redzēsim, kā mainīsies radio klausīšanās paradumi dažādās vietās ārkārtējas situācijas ietekmē.’’

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Pētījumā iekļautās 44 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristigais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax.FM, RETRO FM, RU FM,  Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar  radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2019.gada vasaras un rudens perioda radio auditorijas DAR pētījums  norisinājās no 2019.gada 1.septembra līdz 2020.gada 29.februārim. No kopējās 4589 aptaujāto izlases  77,2% jeb 3541  respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 22,8% jeb 1048 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām. Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.