Kantar izmantotā metodoloģija: veiksmīgas reklāmas kampaņas 7 elementi

1. Sasniedzamība

  • Auditorijas sasniedzamība TV kampaņā
  • Kampaņas «skaļuma» novērtējums salīdzinājumā ar konkurentu kampaņām

Tiek analizēti dati no Kantar reklāmu reģistra un TV auditorijas pētījuma par konkrētās kampaņas periodu

2. Ievērošana

  • Virzītā kampaņas reklāmu ievērošana
  • Kampaņas mediju pārklāšanās analīze

3. Sapratne

  • Reklāmas sasaiste ar zīmolu (reklāmu demonstrē ar aizklātu / slēptu zīmolu)
  • Spontānā un virzītā ziņojuma sapratne

4. Patika

  • Reklāmas kampaņas patikas jeb emocionālās uztveres novērtējums

5. Reklāmas ietekme uz zīmolu

  • Ietekme uz zīmolu īstermiņā:
  • Iesaiste
  • Iespaidu izplatīšana
  • Ietekme uz zīmolu ilgtermiņā:
  • jaunums
  • atgādināja par nozīmīgām lietām
  • atbilstošs vajadzībām

6. Motivēšana

  • Lietošanas motivēšana / rīcības potenciāla noteikšana
  • Zīmola uztveres maiņa

7. Rīcība

  • Reālās rīcības noteikšana, piem., iegādājās produktu, meklēja papildu informāciju u.tml

Rādītāji, kuros Kantar nodrošina etalonmērījuma (Benchmark) datus, ar kuriem salīdzināt iegūtos rezultātus

Kantar etalonmērījuma rezultāti jeb Benchmark

  • Kantar Latvijā ir uzkrāta plaša pēckampaņas mērījumu rezultātu bāze un aprēķināti etalonrādītāji – vidējie rādītāji Latvijā, ar kuriem salīdzināt iegūtos kampaņas rezultātus
  • Tā ir objektīva ‘mēraukla’ kampaņas rezultātu interpretācijā (vai ir vai nav izdevies sasniegt vidējos rādītājus)
  • Reizi 2 gados Kantar atjauno Benchmark rādītājus, iekļaujot pēdējo gadu jaunāko pētījumu datus un izkļaujot senāku mērījumu rezultātus
  • Kopējā rezultātu bāze aptver aptuveni 100 reklāmu mērījumus pēdējo 4 gadu laikā
  • Etalonrādītāju aprēķinos iekļautas:
    • dažādu nozaru reklāmas (tai skaitā gan komercreklāmas, gan sociālās reklāmas), kuras šajā laika posmā demonstrētas Latvijas medijos
    • reklāmas no dažādiem kanāliem (TV, internets, retāk radio, vides reklāmas)