Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma rezultātus par 2015. gada rudens periodu. Pētījuma rezultāti liecina, ka 2015. gada rudenī tāpat kā vasarā vidēji nedēļā radio klausījās 79% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Savukārt, vismaz reizi dienā 2015. gada rudenī radio ir klausījušies vidēji 59% iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

Saskaņā ar TNS regulārā radio auditorijas pētījuma 2015. gada rudens perioda rezultātiem viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 256 minūtes jeb 4 stundas un 16 minūtes, kas ir par 3 minūtēm mazāk nekā vasaras periodā.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka Latvijā kopumā saglabājies nemainīgs trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma. 2015. gada rudens periodā klausītākā radio stacija ir „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 18,4% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrā klausītākā radio stacija ir „Radio Skonto” ar 10,5% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešajā vietā ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 10,0% lielu klausīšanās laika daļu.
Rudens periodā desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Radio SWH” (6,4%), „Latvijas Radio 4” (4,7%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (4,6%), „Star FM” (4,4%), „TOP Radio” (4,3%), „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (3,3%) un „SWH+” (2,8%).

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka arī radio staciju tops pēc kopējās nedēļas auditorijas ir saglabājies nemainīgs. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2015. gada rudens periodā nemainīgi ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 21,1% jeb 362 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 16,4% jeb 282 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā 2015. gada rudens periodā ar 12,3% jeb 211 tūkstošiem klausītāju ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1”.Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos.

Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos.
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos.
Par pētījumu
Radio auditorijas pētījuma 2015. gada rudens periods tika veikts laika periodā no 2015. gada 3. augusta līdz 25. oktobrim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 1932 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio), TOP Radio.
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Russkoje Radio, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, Radio 97,3 – HIT MUSIC ONLY, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto+, Radio TEV, RETRO FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock.
Reģionālās radio stacijas
Kurzemes Radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Jūrmala, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē).
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia