Pētījumu kompānija Kantar ir apkopojusi jaunākos regulārā Radio auditorijas pētījuma rezultātus par 2016. gada rudens periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Saskaņā ar jaunākiem Kantar regulārā radio auditorijas pētījuma rezultātiem, 2016. gada rudenī vidēji nedēļā radio klausījās 81% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio klausījās 62% Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā. Viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas 29 minūtes, kas ir par 7 minūtēm vairāk nekā 2016. gada pavasara periodā.

TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka radio klausīšanās paradums Latvijas iedzīvotāju vidū ir spēcīgi iesakņojies. Pētījuma rezultātu analīze daudzu gadu garumā parāda, ka kopējais radio klausītāju īpatsvars ir stabils un tas mainās vien dažu procentpunktu robežās. 12 līdz 74 gadus vecu iedzīvotāju vidū visizplatītākā radio klausīšanās vieta ir mājas, otra izplatītākā radio klausīšanās vieta ir automašīna, bet trešajā vietā ierindojas radio klausīšanās darbavietā.
2016. gada rudenī trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma saglabājies tāds pats kā 2016. gada pavasarī. 2016. gada rudens periodā visvairāk klausītā radio stacija ir „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 20,7% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas „Radio Skonto” ar 12,3 % lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt, trešā klausītākā radio stacija ir „Latvijas Radio 1” ar 7,9 % lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2016. gada rudenī vēl ierindojas Radio SWH(7,1%), EHR (Eiropas Hītu radio) (5,2%), Star FM (5,0%), SWH+ (4,7%), Latvijas Radio 4 (4,5%), TOP Radio (3,2 %) un Radio TEV( 2,6%).
Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2016. gada rudens periodā ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 21,9% jeb 371 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 18,4% jeb 312 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, bet trešo vietu 2016. gada rudenī ar 13,8% jeb 197 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija “Radio SWH”.

Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas: Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, EHR SuperHits, EHR (Eiropas hitu radio), SWH +, TOP Radio;
Rīgas radio stacijas: AUTORADIO, Capital FM, Jumor FM 88,6, EHR Russkije Hiti, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, MIX FM DANCE 99,5 FM, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto+, Radio TEV, RETRO FM, SWH Gold, SWH Rock;
Reģionālās radio stacijas: Kurzemes Radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Jūrmala, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē).
Par pētījumu
Kantar Radio auditorijas pētījuma 2016. gada rudens periods norisinājās no 2016. gada 8. augusta līdz 2016. gada 30. oktobrim. Vienas nedēļas garumā radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 2134 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Elīna Krūze
mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja
t 67096340, 26467338
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia
Kontakti
Kantar
t 67096300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia