Šī gada rudenī vidēji nedēļā radio klausījās 81% jeb 1 miljons 357 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Vismaz reizi dienā radio klausījās 61% jeb 1 miljons 24 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā. Viens radio klausītājs vidēji dienā tam vēltīja 4 stundas un 23 minūtes, tas ir par 19 minūtēm vairāk nekā 2017.gada pavasarī.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio auditorijas pētījuma rezultātus pavasara un rudens periodos pēdējo divu gadu garumā, ir vērojama radio klausīšanās sezonalitāte. Rudens periodos palielinās kopējais radio patēriņš, radio vairāk klausās gan mājās, gan darbā. Līdzīgu tendenci varam vērot arī daļā radio staciju patēriņā, kad rudenī klausītāju skaits ir lielāks, nekā pavasarī.’’
Šī gada rudens periodā trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma saglabājies tāds pats kā iepriekšējos pavasara un rudens periodos divu gadu laikā. Visvairāk klausītāju ir radio stacijai “Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 20,8% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas “Radio Skonto” ar 13,3 % lielu klausīšanās laika daļu un trešā klausītākā radio stacija ir ‘’Latvijas Radio 1” ar 8,7% lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2017.gada rudenī vēl ierindojas “Radio SWH” (6,3%), “Latvijas Radio 4’’ (5,5%), “EHR (Eiropas hitu radio)” (4,9%) , “SWH+” (4,0%), “Star FM” (4,0%), “RETRO FM” (3,4%) un “Radio TEV” (3,2%).
2017.gada rudens periodā radio staciju “Latvijas Radio 2” vismaz reizi nedēļā klausījās 22,2% jeb 371 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto” 19,6% jeb 327 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” 13,6% jeb 227 tūkstoši klausītāju.


Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas: Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, EHR SuperHits, EHR (Eiropas hitu radio), Latvijas Kristīgais radio, Radio SWH, SWH +, Star FM, TOP Radio;
Rīgas radio stacijas: Capital FM, Jumor FM 88,6, EHR Russkije Hiti, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, MIX FM DANCE 99,5 FM, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio TEV, RETRO FM, Russkoje RETRO, SWH Gold, SWH Rock.
Par pētījumu
Kantar Radio auditorijas pētījuma 2017.gada rudens periods norisinājās no 2017.gada 15.augusta līdz 5.novembrim. Vienas nedēļas garumā radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 2100 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia