Vidēji 89,8 % jeb 1 miljons 391 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lietojuši internetu pēdējo 3 mēnešu laikā, kas ir par 1,8 procentpunktiem vairāk nekā 2019. gada pavasarī šajā vecuma grupā, liecina jaunākie Kantar Latvia Digital pētījuma rezultāti.

Šī gada pavasara periodā vidēji 87 % jeb 1 miljons 347 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā internetu lieto regulāri – katru dienu, un regulāro interneta lietotāju skaits ir pieaudzis par 3 procentpunktiem salīdzinājumā ar 2019. gada pavasara periodu. Regulāro interneta lietotāju īpatsvars visvairāk ir pieaudzis šādās demogrāfiskās grupās: vecumā no 50 līdz 59 gadiem,  sieviešu un lauku iedzīvotāju vidū vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Šī gada pavasarī katru dienu 87% sieviešu vecumā no 16 līdz 74 gadiem lietojušas  internetu katru dienu, un tas ir par 6 procentpunktiem vairāk kā 2019.gada pavasarī. Ikdienā vismaz reizi dienā lietojuši internetu 87 % iedzīvotāju vecuma grupā no 50 līdz 74 gadiem, kas ir par 7 procentpunktiem vairāk nekā 2019. gada pavasara periodā. Savukārt 83% lauku teritoriju iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem lietojuši internetu katru dienu, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā 2019. gada pavasarī.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Pētot interneta lietošanas iemeslus demogrāfiskajās grupās, kurās visvairāk palielinājies ikdienas interneta lietotāju īpatsvars šī gada pavasarī, t.i., sieviešu vidū un vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem tiek atzīmēti  vairāki iemesli. Visvairāk sieviešu atzīmējušas, ka ikdienā izmanto internetu sociālo tīklu pārlūkošanai, kā arī ziņu sūtīšanai, izmantojot sociālos tīklos un/ vai īsziņas (sms) un video skatīšanās nolūkos. Savukārt vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem visvairāk  ir atzīmējuši, ka internetu lieto sociālo tīklu caurskatīšanai un lietošanai, jaunāko  ziņu lasīšanai ziņu portālos un  laika ziņu prognožu apskatei. ”

Par pētījumu
Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumus vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Pētījumu kompānija Kantar interneta patēriņa paradumu pētījumu Kantar Latvia Digital, Pavasaris 2020 veica laika periodā no 2020. gada 12. februāra līdz 2020. gada 29. aprīlim. Visā Latvijā tika aptaujāti 2290 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Aptaujas veiktas, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI).

Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.