
Februāra sākumā veiktajā aptaujā Kantar vēlējās noskaidrot, vai iedzīvotāji šogad atzīmēs Valentīndienu, un kā plāno to darīt. Teju katrs trešais (32%) Latvijas iedzīvotājs vecumā no 18 līdz 60 gadiem ir norādījis, ka 14. februārī atzīmēs Valentīndienu.

Iedzīvotāji vecuma grupā 18-29 gadi, mājsaimnieces/ mājsaimnieki, iedzīvotāji ar salīdzinoši augstākiem ienākumiem uz vienu ģimenes locekli salīdzinoši biežāk ir norādījuši, ka atzīmēs Valentīndienu.
To, ka 14. februārī Valentīndienu neatzīmēs, vidēji biežāk ir norādījuši 50-60 gadus veci iedzīvotāji, bezdarbnieki, nestrādājoši pensionāri, iedzīvotāji ar salīdzinoši zemākiem ienākumiem uz vienu ģimenes locekli, tie, kuri dzīvo vieni paši, kā arī Latgalē dzīvojošie.

Iedzīvotāji, kuri ir norādījuši, ka atzīmēs Valentīndienu, visbiežāk to plāno darīt pagatavojot kādu gardu ēdienu/ svētku pusdienas/ vakariņas (59%).
Katrs otrais (51%) Valentīndienas atzīmētājs plāno sagatavot/ dāvināt nelielas dāvaniņas, savukārt katrs ceturtais (25%) – skatīties romantisku filmu/ klausīties romantisku mūziku. 2% Valentīndienu atzīmētāju plāno, dodoties uz randiņu tiešsaistē (on-line), 6% ir norādījuši vēl kādu citu atzīmēšanas veidu, savukārt 4% vēl nav izlēmuši kā to atzīmēs.
Gardus ēdienus/ svētku pusdienas/ vakariņas salīdzinoši biežāk plāno pagatavot sievietes, savukārt skatīties romantisku filmu/ klausīties romantisku mūziku – 18-29 gadus veci iedzīvotāji.
Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2021. gada 9. līdz 11. februārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.