Starptautiskie zīmolu pētījumi pierāda, ka zīmola vērtību būtiski veicina zīmola izvirzītais sociālais virsmērķis. Kāds ir zīmola solījums sabiedrībai un par kādām sociālajām vērtībām zīmols iestājas? Covid-19 situācijas iespaidā ir mainījies sabiedrības skatījums uz komunikācijas stilu, kā uzņēmumiem jārunā par sociālajām vērtībām un atbalstu sabiedrībai.

Būtiski pieaugušas gaidas pēc stratēģiskas komunikācijas, kura piedāvā praktiskus un taktiskus risinājumus. Retāk Latvijas iedzīvotāji sagaida sabiedrību vienojošu un saliedējošu komunikāciju, kam raksturīgs draudzīgums, sirsnīgums, vai arī izteikti optimistisku komunikāciju, kam raksturīgs rotaļīgums, spontanitāte, dzīvespriecīga bezrūpība.

Investīcijas nākotnē, stratēģisks darbības plāns un risinājumi, konkurētspējas veicināšana, ekonomiskā izaugsme, inovatīvas idejas, jaunrade – tās ir tēmas, kas šobrīd Latvijas iedzīvotājiem šķiet svarīgas. Komunikācijas stilam jābūt precīzam, organizētam un inteliģentam.

Pieprasījuma pieaugums pēc stratēģiskā redzējuma vērojams praktiski visās vecumā grupās (16 – 74 gadi). Vienīgi jaunieši (16-24 gadi) šobrīd biežāk komunikācijā sagaida veiksmes paraugus un iedrošinājumu izaugsmei ar tai raksturīgo mērķtiecību un ambiciozitāti.

Salīdzinot ar marta pētījuma datiem, būtiski nav mainījusies vajadzība komunikācijā pēc tādām iezīmēm kā Gādīgums, Ambīcijas un Neatkarība.

Šis ir īstais laiks uzņēmumiem komunicēt par jaunievedumiem, inovatīviem risinājumiem un stratēģijām, lai pārliecinātu par uzņēmuma veiktspēju pēc Covid-19 ārkārtējā situācijas atcelšanas.

Par pētījumiem

Kantar pētījumu veica divos viļņos. Pirmais vilnis tika veikts laika periodā no 2020. gada 6. līdz 18. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1800 iedzīvotājus vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Otrais pētījuma vilnis tika veikts laika periodā no 2020. gada 2. līdz 4. jūnijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 iedzīvotājus vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam attiecīgajā vecuma grupā. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.