Šī gada sākumā Milānas modes nedēļā ievērību guva demonstrētās Ilūkstes novada Bebrenes pagasta adītāju darinātās rakstainās vilnas zeķes un cepures. Adīti un tamborēti apģērbi Latvijas iedzīvotāju vidū jau izsenis ir bijuši iecienīti.

Kantar noskaidroja vai un kādu rokdarbnieku darinātu apģērbu šajā ziemā izvēlas Latvijas iedzīvotāji. Teju puse – 45% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem ziemas sezonā ikdienā valkā adītus vai tamborētus rokdarbnieku darinājumus (cimdus, zeķes, cepures u.c.). Salīdzinoši biežāk tos valkā 18-29 gadus vecas sievietes, kā arī latvieši.

Visbiežāk iedzīvotāji ziemas sezonā ikdienā valkā adītas vai tamborētas zeķes (79%), kam popularitātes ziņā seko cimdi (60%). Puse (50%) iedzīvotāju valkā rokdarbnieku darinātas cepures, 42% – šalles, lakatus, savukārt nedaudz vairāk nekā trešdaļa (38%) – džemperus, jakas, vestes.

 

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2020. gada 28. līdz 30. janvārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.