Kantar 2022. gada janvārī veiktais jaunākais Covid-19 barometra pētījums atklāj, ka šobrīd Latvijā 87% iedzīvotāju jau ir paši izslimojuši, vai arī zina kādu, kurš ir slimojis ar Covid-19. Salīdzinājumā ar pagājušā gada septembri šis rādītājs ir palielinājies par 10 procentpunktiem.

Pieaugot saslimšanai, iedzīvotāju vidū populāri kļūst Covid-19 ātrie antigēnu testi. Kā liecina Kantar pētījuma dati, apmēram puse iedzīvotāju (53%) ir veikuši Covid-19 ātro antigēna testu.

Vērojams, ka biežāk Covid-19 ātro antigēna testu veic iedzīvotāji vecumā 35-44 gadi (65%), kas lielā mērā saistīts ar to nepieciešamību darbam – biežāk tie ir augstākā līmeņa vadītāji (67%) un speciālisti (64%). Tāpat vērojams, ka Covid-19 ātro antigēna testu biežāk veic ģimenes, kurās ir divi un vairāk bērni (61%).

Atbildot uz jautājumu, kāpēc izvēlas veikt Covid-19 ātro antigēna testu, 38% iedzīvotāju norāda, ka ir svarīgi pēc iespējas ātrāk pārliecināties par savu veselību, ja ir aizdomas par saslimšanu. Tāpat bieži vien iedzīvotājiem ir nepieciešams uzrādīt testa rezultātus darba vietā (37%).

Lai gan paštesti kļūst arvien pieprasītāki, tikai 17% iedzīvotāju uzticas Covid-19 ātrajiem antigēnu testu rezultātiem, kamēr 41% neuzticas patstāvīgi veikto Covid-19 testu rezultātiem. Vienlaikus liela daļa ir piesardzīga (42%) – nav skaidra viedokļa šajā jautājumā.

Iedzīvotāju piesardzība pret paštestiem ir izskaidrojama ar to, ka cilvēki vairāk uzticas laboratoriski veiktajām analīzēm (47%). Nozīmīgai daļai iedzīvotāju (41%) neuzticības pamatā ir radu, draugu un paziņu atsauksmes par neprecīziem rezultātiem.

Par Kantar COVID-19 Barometru
Kantar COVID-19 Barometra pētījums ir vadošais pētījums par to, kā COVID-19 ietekmē patērētāju rīcību, attieksmi un gaidas. Globālā pētījuma ietvaros katrā pētījuma vilnī tiek aptaujāti ap 100 000 cilvēku vairāk nekā 60 valstīs.
Jaunākais pētījuma vilnis Latvijā veikts no 2022.gada 20. līdz 24. janvārim, aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Papildu informācija:

Inta Priedola
Vecākā klientu vadītāja
Brand Strategy | Consulting
inta.priedola@kantar.com