Vidēji 68,2% jeb 1 miljons 72 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem vismaz reizi dienā klausījās radio vasaras un rudens periodā. Savukārt šajā laikā nedēļā kopumā radio klausījās 87,6% jeb 1 miljons 378 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

Radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ ir lielākā klausīšanās laika daļa – 19,8% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas “Radio Skonto” ar 12,3% lielu klausīšanās laika daļu, savukārt trešā lielākā daļa ir radio stacijai ‘’Latvijas Radio 1” ar 8,7% lielu klausīšanās laika daļu.

2018.gada vasaras  un rudens periodā ikdienā visvairāk klausītākā radio stacija ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 15,4% jeb 243 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, kam seko “Radio Skonto’’ ar 12,1% jeb 190 tūkstošiem klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 9,1% jeb 143 tūkstoši klausītāju.

 

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norāda: ‘’Šī gada vasaras un rudens periodā ikdienā radio mazliet vairāk klausījušies vīrieši – vidēji 72% vīriešu vecumā no 16 līdz 74 gadiem klausījušies radio vismaz reizi dienā, kamēr sievietes mazāk – vidēji 64% sieviešu vismaz reizi dienā klausījušās radio. Turklāt pēdējā gada laikā ir pieaugusi ikdienas radio klausīšanās tieši vīriešu vidū. Interesanti atzīmēt, ka ikdienā vīrieši biežāk klausās radio tieši mašīnā, savukārt sievietes – mājās.”

Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2018.gada vasaras un rudens periodā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 35,3% jeb 555 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 32,8% jeb 515 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” – 32,1% jeb 505 tūkstoši klausītāju.

 

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Pētījumā iekļautās 45 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: CAPITAL, EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristigais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, RETRO FM, Russkoe RETRO,  Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

2018.gada vasaras un rudens perioda radio auditorijas DAR pētījums  norisinājās no 2018.gada 1.jūnija līdz 1.decembrim.  No kopējās 4574 aptaujāto izlases  83,9% jeb 3836 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 16,1% jeb 738 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.