Pēdējais gads ir bijis pārmaiņu pilns ik vienam un līdz ar pandēmijas ieilgšanu arvien biežāk tiek runāts ne vien par fizisko veselību, bet arī par emocionālo. Kantar eksperti darba ņēmēju aptaujā pētīja, kā jūtas un savu emocionālo labsajūtu vērtē Latvijas strādājošie.
Lūgti novērtēt savu kopējo emocionālās labsajūtas līmeni desmit punktu skalā, kur 1 nozīmē, ka tas ir ļoti zems un 10 – ļoti augsts, Latvijas strādājošo sniegtais vidējais vērtējums ir 6,6 punkti. Vairāk nekā puse jeb 57% strādājošo savu emocionālās labsajūtas līmeni novērtē kā kopumā augstu. Interesanti, ka tie strādājošie, kuri ir apmierināti ar savu pašreizējo darbu un kuri savu darba slodzi uzskata par atbilstošu, savu emocionālo labsajūtu vērtē pat vēl augstāk nekā vidēji, kas norāda uz to, ka darbam ir tieša ietekme uz emocionālo labsajūtu.

 

 

Darba ietekme uz emocionālo labsajūtu tomēr nav vērtējama stingri viennozīmīgi, jo, kā norāda strādājošie, ar darbu saistīti aspekti vienlaikus gan veicina emocionālo labsajūtu, gan spēj to arī graut. Gandarījums par darba esamību kopumā, tā stabilitāte, apmierinātība ar darba saturu un kolēģiem ir aspekti, kas, kā liecina pētījuma rezultāti, būtiski ietekmē strādājošo emocionālo labsajūtu pozitīvā veidā. Savukārt liels darba apjoms un slodze, bet arī pretēji – darba apjoma samazinājums pandēmijas ietekmē, nepietiekams atalgojums un problēmas attiecībās ar kolēģiem, vadību ir tie aspekti, kuriem ir negatīva ietekme uz emocionālo labsajūtu.

Par pētījumu
Kantar pētījumu veica laika periodā no 2020. gada 11. līdz 14. augustam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 810 strādājošos. Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs strādājošo kopumam. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti

Santa Lazdiņa
Kantar klientu vadītāja
t 67 096 300
santa.lazdina@kantar.com