Vairākumam jeb 77% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir svarīgas kopīgas maltītes ģimenē pie viena galda, atklāj pētījumu kompānijas Kantar šī gada oktobrī veiktā aptauja.

Gandrīz piektajai daļai jeb 18% iedzīvotāju kopīgās ģimenes maltītes nav svarīgas.

Aptaujā vērojama likumsakarīga iezīme, ka, jo lielāka ir ģimene, jo svarīgākas ir kopīgās maltītes. Tomēr arī tiem cilvēkiem, kas dzīvo vieni, šāda ģimeni vienojoša tradīcija – sēsties pie kopīga maltītes galda – ir svarīga. Vairāk nekā puse jeb 61% aptaujāto, kuri dzīvo vieni, atzīst, ka viņiem ir svarīgas kopīgās ģimenes maltītes. Visdrīzāk, viņi vai nu dodas ciemos pie pārējiem ģimenes locekļiem, vai uzņem ciemiņus savās mājās.

Tāpat ir likumsakarīgi, ka absolūtajam vairākumam (95%) mājsaimnieču vai mājsaimnieku, kas nestrādā algotu darbu, bet atbild par ģimenes saimniecību, ir svarīgas šādas kopīgas maltītes pie viena galda.

Jāatzīmē, ka aptaujātajām sievietēm (gan mājsaimniecēm, gan strādājošajām vai studējošām) kopīgās ģimenes maltītes ir svarīgākas nekā vīriešiem: tās ir svarīgas 84% sieviešu pretstatā 70% vīriešu.

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2017. gada 10. līdz 12. oktobrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 900 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia