
Šī gada pavasarī 98% interneta lietotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem atzīmējuši, ka pēdējā mēneša laikā izmantojuši internetu mājās, liecina pētījuma Kantar Latvia Digital 2022 rezultāti. Otrais lielākais interneta lietotāju īpatsvars ir darba vietā, un tas ir pieaudzis par 4 procentpunktiem salīdzinājumā ar 2021.gada pavasari. Savukārt interneta izmantošana ārpus telpām ir trešā iecienītākā interneta izmantošanas vieta interneta lietotāju vidū vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Šī gada pavasarī salīdzinājumā ar 2021.gada pavasari lielākais interneta lietotāju skaita pieaugums ir gan kafejnīcās un citās sabiedriskās ēdināšanas vietās (+6%), gan mācību iestādēs (+6%).
Salīdzinot interneta lietošanas veidus datorā un viedtālrunī, visvairāk interneta lietotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem atzīmējuši, ka lieto internetu viedtālrunī un mobilajā telefonā – kopā 93% interneta lietotāju šajā vecuma grupā, un tas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2021.gada pavasarī. Savukārt otrais populārais interneta lietošanas veids ir portatīvajā datorā. 62% interneta lietotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem atzīmējuši, ka izmanto internetu portatīvajā datorā (-1% salīdzinājumā ar 2021.gada pavasari). Interneta lietošana stacionārajā datorā ir trešais iecienītākais veids. 41% interneta lietotāju atzīmējuši, izmantojuši internetu stacionārajā datorā pēdējā mēneša laikā (+1 pret 2021.gada pavasari).
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Šī gada pavasarī interneta izmantošana mājās sasniegusi gandrīz savu lietošanas maksimumu – 98% interneta lietotāju lieto internetu mājās. Nepieciešamība pēc interneta mājās pieaugusi Covid pandēmijas apstākļos pēdējo divu gadu laikā, kad vajadzība pēc interneta palielinājās attālinātā darba un mācību dēļ, un ievērojami palielinājās preču pasūtīšanas iespēja ar piegādi mājās. Tā kā šogad pavasarī salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pavasari Covid ierobežojumu bija mazāk, tad arī izskaidrojums interneta lietotāju skaita pieaugums darba vietās, skolās, sabiedriskās ēdināšanas vietās. Savukārt mobilā interneta pieejamība nodrošina interneta izmantošanu viedtālrunī kā pirmo izvēli interneta lietotāju vidū. Interesanti atzīmēt, ka aizvien interneta lietotāju vidū meklētākā tēma pēdējā mēneša laikā internetā bija laika ziņu prognoze, taču šīs tēmas meklētāju skaits samazinājies salīdzinājumā ar pagājušā gada pavasari. Šī gada pavasarī nozīmīgi palielinājies interneta lietotāju skaits, kas meklēja informāciju par notikumiem ārzemēs un politiku, ko var izskaidrot ar Krievijas iebrukumu un karu Ukrainā, savukārt samazinājies to interneta lietotāju skaits, kas meklējuši informāciju par notikumiem Latvijā gan kopumā internetā, gan internetā, izmantojot viedtālruņus.’’
Par pētījumu
Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē.
Pētījumu kompānija Kantar interneta patēriņa paradumu pētījumu Kantar Latvia Digital, Pavasaris 2022 veica laika periodā no 2022. gada 18.marta līdz 2022.gada 7.maijam. Visā Latvijā tika aptaujāti 2100 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Aptaujas veiktas, izmantojot aptaujas internetā (CAWI) metodi, kas nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumus vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.