Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā Radio auditorijas pētījuma rezultātus par 2016. gada ziemas periodu. Pētījuma rezultāti liecina, ka ziemā vidēji nedēļā radio klausījās 79% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. 61% Latvijas iedzīvotāju radio klausījās vismaz reizi dienā, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk salīdzinājumā ar 2015. gada rudeni.

TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka 2016. gada ziemas periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 264 minūtes jeb 4 stundas 24 minūtes, kas ir par 8 minūtēm vairāk nekā 2015. gada rudens periodā.

Ziemā Latvijā kopumā trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma saglabājies nemainīgs salīdzinājumā ar pērnā gada rudeni. 2016. gada ziemas periodā visvairāk klausītā radio stacija ir „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 20,3% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrā klausītākā radio stacija ir „Radio Skonto” ar 11,7% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešajā vietā ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 9,9% lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2016. gada ziemas periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Radio SWH” (6,4%), „Latvijas Radio 4” (5,7%), „TOP Radio” (4,7%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (4,3%), „Star FM” (3,8%), „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (3,3%) un „SWH+” (3,1%).

Saskaņā ar jaunākajiem TNS pētījuma rezultātiem visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2016. gada ziemas periodā nemainīgi ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 21,2% jeb 358 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 17,5% jeb 297 tūkstošiem klausītāju ierindojas radio stacija „Radio Skonto”, bet trešo vietu ziemas periodā ar 13,2% jeb 224 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Latvijas Radio 1”.

Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos.
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS radio auditorijas pētījuma 2016. gada ziemas periodu veica no 2015. gada 26. oktobra līdz 2016. gada 7. februārim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 1993 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio), SWH +, TOP Radio.

Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM / MIX FM DANCE, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Russkoje Radio, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto+, Radio TEV, RETRO FM, SWH Gold, SWH Rock.

Reģionālās radio stacijas
Kurzemes Radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Jūrmala, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē).

Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia