
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem, Ziemassvētku galdā ir iecerējuši likt mandarīnus (76 %), piparkūkas (58 %), vārītus/ ceptus kartupeļus (54%), gaļas cepeti (48%), rasolu (47%), pīrāgus (46%), saldumus (46%), štovētus kāpostus (42%), svaigus/ konservētus dārzeņus (37%).
Pelēkos zirņus ar/ bez speķa svētku galdā liks katrs trešais aptaujātais (34%). Sievietes, salīdzinoši biežāk nekā vīrieši, galdā liks piparkūkas un svaigus/ konservētus dārzeņus. Interesanti, ka jaunieši (vecumā no 18 līdz 29 gadiem), biežāk nekā gados vecāki iedzīvotāji galdā plāno likt piparkūkas un pīrāgus.
40-49 gadus veci iedzīvotāji biežāk nekā citu vecuma grupu pārstāvji, svētku galdā cels gaļas cepeti. Salīdzinājumā ar 2020. gadu, ir būtiski samazinājies to dzīvotāju īpatsvars, kuri svētku galdā plāno celt galdā gaļas cepeti (-6PP, no 54% uz 48%). Savukārt gados vecāki iedzīvotāji biežāk galdā plāno celt pelēkos zirņus un auksto gaļu, galertu.
Rasolu, piparkūkas, pīrāgus, pelēkos zirņus, štovētus kāpostus salīdzinoši biežāk Ziemassvētku galdā liks latvieši, savukārt auksto gaļu, galertu – cittautieši. Piparkūkas, pīrāgus, pelēkos zirņus salīdzinoši biežāk svētku galdam izvēlēsies vidzemnieki un Zemgalē dzīvojošie, savukārt rīdzinieki salīdzinoši biežāk nekā citos reģionos dzīvojošie – svaigus/ konservētus dārzeņus.

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2022. gada 13. līdz 15. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.